01 august 2010

Tid til en vittighed

 

 

 

steen_stoffer_01

 

Humor må jeg have, for ellers får jeg nervøse trækninger og krøller i det glatte hår, inden jeg er færdig med bloggens nye udseende.  At tude hjælper i hvertfald ikke, ej heller stampen i gulvet eller raserianfald såå..

 

 

Jeg har fået få, men højst forskellige tilbagemeldinger. Een skriver om blanke sider og videresendelse til min statcounter!  DET er et problem jeg ikke lige ved hvad handler om..

 

En anden syntes det ser godt ud, men sidebarens skrift går ud over selve blogkanten!  WHAT??

 

“Problemer er til for at løses”, siger de kloge og overskudagtige kækt.  Ja HA, siger jeg. Nogle problemer dør man før man får løst, og det har jeg ikke lige lyst til endnu.NÅ

 

 

 

Jeg har nu fundet ud af at få knapperne til de nye sider frem, MEN hvordan får jeg så undersidelinks på??  På Artisteer skriver de:

 

Creating Top Menu
  1. Log in to your Blogger Dashboard.
  2. Go to Layout -> Page Elements -> Top Menu –> Edit
    blogger templates
  3. Click "Add Link" to add links.
  4. If you need a multi-level menu please enter "-" (dash) before the Subitem name, for example: "-Submenu Item".
    Please note that Submenu item should be placed below the parent menu item.
  5. Click Save.
    blogger templates

Jeg har lånt herfra.

Godt så.

 

Jeg har så altså fået lavet kategorier, men når jeg opretter undersider, og vel at mærke sætter “-“ foran teksten, så ryger de alle ind under blog – fanen og ikke ind under de faner de skal handle om? 

 

Det er sådan noget jeg kan bruge timer på at sidde at tænke over. Jeg sidder og stirrer på billedet og anvisningerne, min hjerne knager så der opstår sprækker i kraniet, men pråsen er længe om at gå op. Jeg har næsten regnet ud at det må have noget at gøre med den boks der hedder “ new sitename”, men hvad skal der stå der?? I boksen ovenover skal jeg skrive en ny url adresse, men hvilken??  Det værste er, at jeg ikke engang syntes det er sjovt eller morsomt eller lærerigt eller interessant eller eller.  Jeg syntes det er røvhamrende kedeligt og enerverende, med al den tid der går med det. Omvendt kan jeg godt lide at forandre efter humør og sæson, så jeg trækker bukserne op og fortsætter.

Status er følgende:

Jeg flytter ikke de undersider jeg allerede har lavet, og som jeg er begyndt på at fylde op. Derfor er der lige nu og for tiden to menu striber. Beklager..

2 kommentarer:

  1. Hej Henriette :-)

    På min skærm går skriften i sidebaren også ud over kassernes kant. Det gør billedet der linker til din altan-blog også.

    Jeg tror du skal ud i noget med en fast bredde på sidebaren. Jeg kender ikke det program du bruger, men måske der er en funktion til det.

    Ellers skal du ind og rette i HTML koderne ;-)

    Jeg tror også, at du skal rette sidemargenen i sidebaren. Teksten starter alt for langt inde i boksene.

    Grunden til, at vi ikke alle ser det samme, er at vi ikke har samme skærmopløsning. Så du skal sørge for, at siden ikke er større, end at alle kan se den. Jeg skal for eks. scrolle sidelæns.

    Det kan være at en anden skabelon passer bedre i bredde osv.

    Held og Lotto med det :-)

    Knus fra June

    SvarSlet
  2. PS: Har sendt dig nogle screendumps....

    SvarSlet