11 oktober 2012

Jeg sidder i dyb koncentration og total stilhed til en forandring

 

 

 

 

 

Med de to –tre strikke projekter jeg er i gang med nu, er jeg lettere farvedepraveret, så i aftes kastede jeg mig ud i et sjal med lidt kulør på. Faktisk blev jeg helt kuldret da jeg skulle beslutte HVILKEN farve, for der er så mange at vælge fra og de er alle så smukke. Det endte med grønne nuancer i uldgarn, og hurra for en fed fornemmelse det er at tage fra lageret, og se det svinde UDEN at købe nyt. Helt ny oplevelse *fnis*   Endnu højere hurra for at få en ide, og så bare at kunne gå ind til reolen og finde lige det jeg skal bruge…  Garnet er endda det første jeg nogensinde købte i sin tid af sin art. Det er fra Sommerfuglen og sådan en af de der pakker man kan købe med fem farver sat sammen. Dengang sad jeg og vandt op på knærne, og pyhh det var godt nok hårdt. Senere fik jeg så min nøglevinder og livet blev bare lettere siden.

 

SNC13763_resize

Jeg har faktisk et foto af processen fra dengang. Lettere uskarpt, men længe leve fotoarkiver

SNC13764_resize

Bortset fra den gule Kauni, er resten fra Sommerfuglen. Dejlige farver og sjovt nok har jeg bare ikke kunnet finde ud af at bruge dem til noget før nu. Så har garnet været for kradst eller for tykt. Eller det har været forkert i farven. Eller der har ikke været nok. I går kom det rette mønster lige til mig, og nu bliver det så strikket op.

 

 

 

Jeg har en bundfarve af naturfarvet Kauni. Den har nemlig fint samme tykkelse af tråden, og vil egne sig perfekt til sjal.

IMG_1703

 

 

Indtil videre er jeg nået her til:

IMG_1733

Det ser ikke særligt inviklet ud vel… Men for mig er det nu alligevel en fin udfordring fordi jeg skal have flere maskemarkører på, OG der er vendestrik som ikke går symmetrisk. At opskriften er på engelsk er ikke i sig selv et problem, den nød HAR jeg knækket for et par år siden, MEN det kræver nu alligevel noget af mig, hvilket er helt fint for mit intellekt.

 

 

Og hvordan skal sjalet så se ud når det er færdigt??  

 

 

Det er såmænd det smukke og ganske enkelt udseende       Stripe Study Shawl.

IMG_1705

Min printer har ikke mere blæk og jeg må sidde med computeren åben for at kunne følge opskriften. DET er tilgengæld noget der irriterer mig voldsomt. Dødupraktisk er det også, for så kan jeg ikke hverken strege ud eller markere med min kuglepen. ØV

 

IMG_1734

 

 

Ponchoen er godt videre og mega blød med kombinationen af Vital uld og blød alpaka.

IMG_1735

 

 

Den chunky grå er også næsten færdig. Jeg er begyndt på det første ærme og snart kan jeg trække i endnu en varm sweater.

IMG_1736

 

 

 

Nu vil jeg fortsætte min ekspedition udi koncentrationens verden, det er så spændende at se hvordan det vokser nemmerlig SmileyI

2 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig til at se sjalet færdigt. Det er bare så smukt

    SvarSlet
  2. Hvor er det smukt. Vil ønske jeg kunne strikke efter engelske opskrifter. Jeg fatter ikke en bjæle 😂

    SvarSlet