22 april 2014

Hans kongelige højhed viser vejen

 

 

 

Jeg fik besøg i går. I nogle timer var der brug for min bløde lænestol, og så skal jeg da være den sidste til at protestere. Støvsugning kan altid vente til senere her i huset, og dagen var jo afsat til de mere fredelige sysler, såsom tv og garn. Holgers tilgang til tilværelsen er værd at gøre efter, så i dag gentager jeg mandagens program. Det går godt med min højre hånd, men venstre er begyndt at bære præg af overbelastning, så haven er dømt ude. Der er ellers nok at tage fat på. Faktisk så meget, at jeg skal passe på ikke at stresse over det.. Og lige netop stress tror jeg ikke Holger lider af:

IMG_4601IMG_4606IMG_4610IMG_4612IMG_4614IMG_4616IMG_4617IMG_4618

Efter nogle timer halvvejs på vej ud af stolen, vågnede han op. Gabte højt, slikkede sig om munden og skred igen. Man sku være kat sku man.

18 kommentarer:

  1. Hold nu på hvor han nyder livet.. Skønt.. <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er han bare go til Jeanette :-)

      Slet
  2. Det er da en kat der forstår at slange sig ^^
    Og pas nu på dig selv.....min yngste har et motto!!!!
    *hvorfor gøre i dag, hvad der kan vente til i morgen*
    (må indrømme at mor her ikke altid bryder sig om den løsning,
    men må erkende at hvis stress og jag banker på......så virker det ^^ )

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila og tak for din hilsen :) HA! jeg husker udemærket hvordan en teenager kan dreje den så intet bliver gjort, men du har ret og jeg øver hver dag i ikke, at stresse min hjerne. Lige nu regner det, så i dag giver det heldigvis sig selv. :-))

      Slet
  3. Ja de er sjove de dyr..både katten og hundene kan sove på den måde i timer..mens jeg sidder på spring til at redde dem fra at falde ned..:-)
    Gæt hvem der er mest afslappet..;-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg var også lidt spændt på HVOR meget han ku sove fra sin stilling, men det gik :-)) Og ja.. vi mennesker kan lære meget fra dyrene haha

      Slet
  4. Nej, Holger virker ikke ret stresset ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, han er en sjov fætter. I dag feks, hvor det tisser ned.. ikke om han gider være her hos mig i stuen! Næh nej, så hellere ud i regnen og gå rundt. Han er helt sin egen :-)

      Slet
  5. Hi, hi, nej ingen kan slappe af som en kat - han er helt sikkert ikke stresset. Pas nu på dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg Deborah, det lover jeg :)

      Slet
  6. Han er for lækker ham Holger - en blød lænestol og et stykke smukt strik at slænge sig på er godt. Du må lure hans teknik af.
    Dejligt at høre at det går bedre med højre hånd - men pas nu på den anden, søde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg passer rigtig godt på. Det er jo et vigtigt redskab. Sådan en hånd. For os strikkere :-))

      Slet
  7. Jeg vil også være kat i din have - i mit næste liv :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi, hvor er det pænt af dig Kirsten, men du må altså gerne komme herned alligevel, og besøge min have. Du skriver bare :-))

      Slet
  8. Hej Henriette! Læser din blog næsten hver aften. Jeg vil råde dig til at få Holger kastreret, så har du en dejlig kat der altid vil ligge i arm. Han er en ungkat der lige har opdaget missedamerne. Han vil ikke savne dem et sekund hvis du får ham kastreret og du vil altid være den første for ham. Har i mit liv haft 15 katte, de to første kostede en formue i dyrlægeregninger efter kamp om "damerne". Min datter har 3, de forlader aldrig haven, kun et godt råd. Hilsen Lilian fra Ærø

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lilian, hvor er det dejligt at høre fra dig, og at du læser med. Jeg har selv tænkt tanken, men ikke om han er til at løfte på. Han skal ikke nyde noget, og jeg synes ikke jeg vil gå i kamp med ham, for at slæbe ham afsted til lægen. Ku jo være han aldrig kom sig over det hihi. Men tak for tippet, det er trods alt en god ide. Hilsen Henriette :-))

      Slet