23 oktober 2014

Hjernetræning

Jeg tænker rigtig meget i øjeblikket, men trods forhøjet aktivitet i hovedet, kører hjernen bare langsommere og langsommere.                                              Det, om ikke bekymrer, så ihvertfald irriterer mig, for der var engang hvor jeg var både kvik og skarp.                                Gad godt vide om al den medicin, og de hændelser jeg har været igennem de sidste 15 år, har givet mig en hjerneskade .. Seriøst, det er vel ikke helt utænkeligt, tænker jeg. Med tanke på det, må hjernetræning være en god ide, så foruden at løse krydsord, ligger der også udfordring for hovedet i, at øve strik og hækling, som jeg alle dage har fundet alt for svært at forsøge.                                
Det færdige resultat er ikke så vigtigt lige nu, det handler kun om at få udført noget jeg finder svært og indviklet.                     Så nu prøver jeg norske vanter, og hækling og montering af meget små ting. 
Umiddelbart ser det jo ikke ud af så meget, men for mig er det virkelig en udfordring at gå i kast med tynde pinde og nåle.                                                  
Heldigvis er denne form for motion så noget mere morsom end den man laver med et par løbesko på.                                   Tænker jeg.. :-)                                            
Og mens jeg træner min hjerne, vælger Holger helt at springe over den slags udmattende øvelser, så han sover.          
... Som i går så også her til morgen. På bordet. I tålmodig venten på at det bliver tørvejr                                                                                                                      
 
 
 
    

1 kommentar:

  1. Det er altid en god idé at holde hjernen i gang - hvad enten man benytter sig af krydsord, bøger, strikketøj eller andet kreativt. Må jeg anbefale en daglig frisk gåtur på en halv times tid? Det giver luft til hjernen og er med til at klare den (det lyder pjattet, men det er det ikke. Taler af erfaring...) :-)

    SvarSlet