26 december 2014

Den sidste lille bid af jul og SÅ er jeg videre

 

 

 

 

IMG_2082[1]

Det er i dag et vejr, et soooooolskinsvejr..

 

 

Hurra for den 26 december i 2014. Efter en evighed med gråvejr, silende regn, marker omkring mig, der er omdannet til regulære og halvmeter dybe søer, er jeg i dag vågnet til det vildeste klare solskin. Om jeg begriber de vejrskift vi holder os efterhånden!   Jeg kan se rundt omkring, at der på mirakuløs vis har været sne over det meste af landet så snart juleaften var ringet af, men hernede sydpå er der intet der bare ligner. Det må du altså meget undskylde Pia hihi. Jeg sværger, at det ikke er mig, som har fyret snebomber af i din retning.

 

Jeg ville egentlig have været i skoven med syvsoveren ved siden af mig, men noget siger mig at den plan er død. Han ikke så meget som ligner en, der har tænkt sig at stå op og få lidt motion. Endsige vågne. Iøvrigt er jeg også selv mere eller mindre slidt op efter flere dages socialeri, men igen.. det her vejr er bare SÅ dejligt, så jeg må ud.

 

Den sidste lille bid af jul er det her:

IMG_2068

Dejlig dejlig julefrokost hos Viola første juledag. Hendes hjem er et eventyr af jul, nisser og varme, og det var så godt at få hilst på inden nytår.

 

Nu er julen for mit vedkommende en død sild HA! og jeg er videre. Gider ikke så meget, som bare se skyggen af en nissehue, og derfor vil jeg i morgen lørdag, når jeg har fået lidt energi tilbage, systematisk fjerne alle spor af rødt. Måske lige med undtagelse af tæpperne i sofaen, som jo er besat af en sovende ligevedognæstenslutteenager. På tirsdag fylder han 20 og så er hans teenageår officielt forbi. PHEWW”” vi kom igennem dem med skindet på næsen begge to hihi.

 

Efter jul kommer tilbageblik, og det skal der også være her naturligvis. I de næste par blogindlæg skal der ses tilbage på 2014, året der fløj sin vej med lynets hast, og som viste sig fra flere gode sider, end jeg ellers er forvænt med.

1 kommentar:

  1. NU trænger du vist også til at slappe af.
    Vi hør's i det nye år.
    kh
    Mayer

    SvarSlet