29 januar 2015

Den sne så jeg ikke lige komme

 

 

 

cats

Trods det, at jeg altid ser nyheder og vejret, er det gået min næse helt forbi, at jeg skulle vågne op i et hus, som er begravet i sne. Eller.. ihvertfald pakket godt ind i det. Helt hvidt har der været derude, men det er tøvejr nu af værste skuffe, så samtidigt med at der stadig falder hvidt ned fra himlen, er der tø i luften, og dermed har vi et vejr som er temmeligt vådt for nu at sige det sådan. Lille Holger er ikke afskrækket, men personligt bliver jeg under dynen indtil videre.

 

Og her fra min hule i hjørnet af sofaen, går min verden i disse dage. Når jeg ikke sover, henter jeg kaffe og føde, og så hækler jeg.

 

Min mor ønsker sig en lille fluesvamp, og da jeg også selv vil have en at stille i haven til sommer, ja så er der ikke andet for end at lave to på een gang. Det går langsomt med de fine tråde garn jeg bruger, men allerede nu synes jeg godt man kan fornemme, hvor godt resultatet bliver med uldgarn. Kænguruen blev lavet med bomuldsgarn, men jeg synes at farverne var for klare til at de ville egne sig til svampedrengen.

 

IMG_2774IMG_2781

IMG_2831IMG_2845

To helt ens og så alligevel forskellige!  Den ene er en smule større end den anden, så jeg har sikkert lavet en tællefejl eller to hen ad vejen, hvilket også helt sikkert skyldes at jeg er så sk.. søvnig altså.

2 kommentarer:

  1. Selv enæggede mennesketvillinger er forskellige, så hvorfor ikke fluesvampe?

    SvarSlet
  2. Savner virkelig at kunne hækle rigtig, jeg prøver lidt, men det bliver godt nok ikke til meget.
    Har en tid ved lægen her d 4...

    Knus <3

    SvarSlet