20 marts 2015

Fredag med solformørkelse og oprydning

 

 

 

Den var jo ikke til at komme udenom. Solen. Ikke at jeg heller ville det for er der noget, der giver gåsehud og næsten tårer er det store naturfænomener, og jeg fik da næsten også det hele. Her i Rødby var det overskyet, men der var små lysninger som betød, at jeg også fik set med. Lige der midt på Vestergade på vej til indkøb, måtte jeg stoppe op og bare se. Det var så tydeligt et par sekunder, at jeg blev helt lille bitte og hårene rejste sig på mine arme.

IMG_4068

Mit forsøg på at fange bare et eller andet derude, endte med dis og en måge. Det ser faktisk helt overnaturligt ud, så jeg har mit minde.

 

 

Jeg var en overgang i overhængende fare for helt at misse begivenheden, for i nat var hovedpinenat fra ved to-tiden, så jeg satte mit vækkeur for ikke at sove fra det hele. Det kunne også være endt med en hel ødelagt fredag, men dagen har været udemærket. Jeg har fået støvsuget, og et gammel punkt på to do listen er nu hakket af.

 

IMG_4080

Hver gang solen har skinnet ind i stuen, har jeg kunnet set tv-skærmens film af støv og snavs blive værre og værre, og endnu mere uff.. mine remoter har ikke været gjort rent siden jeg pakkede dem ud i maj 2013. MAO, der var klister og adrfedt på visse knapper, og især den hvide var ikke helt så hvid længere.

 

Det er den nu. Begge er renset, vasket og tørret og tv’et skinner også nyt og fint igen. Det er bare så feeeed en fornemmelse, at det er blevet gjort. Her er støvsuget og to gange tøjvask har kørt. Tøjet bliver bare først hængt op når jeg går i seng, for nu kan jeg ikke mere. OG, så har jeg fået ryddet lidt op inde i spisestuen. Ret godt gået af en søvngænger synes jeg faktisk.

IMG_4089

7 kommentarer:

  1. Jeg oplevede desværre ikke solformørkelsen - der var alt for overskyet, så det mindede mest om en dårlig vinterdag. Men jeg så optagelserne fra Færøerne - hvor var det smukt og fascinerende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja dem så jeg også, og det var magisk at se :-)

      Slet
  2. Elsker den der følelse af at få gjort noget men længe har burde gøre.
    Overvejer også om jeg snart skal lave en todo liste.. alene fordi jeg ved at den følelse er skøn..
    Jeg opgav helt at se solformørkelse, der var alt for gråt her.. Kunne intet se.

    Knus <3

    SvarSlet
    Svar
    1. De to remoter har været på den liste længe haha. Jeg er nødt til at have sådan en liste, for ellers husker jeg ikke de små detaljer som også skal passes. Jeg glemmer det og får ikke gjort det jeg gerne vil uden :-)

      Slet
    2. Jeg har virkelig også sprunget let over detaljerne i noget tid, der har bare været så meget andet.. men her om foråret plejer jeg gå det hele igennem med en liste, så jeg er sikker på det bliver gjort.

      Knus <3

      Slet
  3. Jeg var jo så heldig at der drev lette skyer rundt og da jeg alligevel går med mine hunde så kunne jeg følge solformørkelsen på tæt hold - fra den startede cirka 9:45 og til ved 11 tiden hvor skyerne desværre trak for meget sammen - så det var alt i alt en god oplevelse og bedre end hvis man ser det i fjernsynet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nød også at jeg fik set den i glimt, og er glad for at fjernsynet kunne supplere med flotte optagelser fra Færøerne :-)

      Slet