05 oktober 2015

Den bedste nyhed jeg har hørt længe deler jeg med jer

 

 

 

 

IMG_2004

Her er et billede af en kage. Jeg har noget at fejre nemmerlig. Det er om ikke årets, så ihvertfald den seneste tids, bedste nyhed til mig. Ej, gu er det den bedste i år.

 

 

Min bil overlever….

 

 

Jeg kan ikke beskrive hvilken lettelse det er for mig, og lige nu kan jeg ikke få armene ned. Der er nogle ting,som skal fikses før den kan gå igennem syn, bla nye bremseskiver, men alt i alt kan det laves, og det kan laves til en fornuftig penge. Meget mindre end de 10-12.000 jeg var stillet i udsigt af den lokale mekaniker,som kiggede på den i forsommeren.

 

Jeg benytter nu en anbefalet mekaniker, der holder til på Falster, og HAN er godt nok en knag. Han hentede bilen for mig fredag. Siden har han ringet jævnligt for at opdatere mig på de ting han har tjekket,og resultaterne af det. I dag har han haft den til et førsyn, for at få en vurdering og evt fejl kan rettes, inden den skal synes rigtigt. Efter det har han ringet endnu engang, og meddelt hvordan det står til.

 

Jeg måtte sætte mig, da jeg hørte hans kommentarer om bilen. Her gik jeg og troede jeg havde en bil, som var nærdød og så viser det sig,at den er i fantastisk stand, i betragtning af de 21 år den har på bagen. Den er nærmest rustfri, og har som sagt kun nogle vedligeholdelses ting, som det vil være super at få lavet, og så bremseskiverne, som jo skal være i top for at den kan godkendes. Alle de ting, store som små er han igang med nu.

 

Og hvorfor troede jeg så at bilen var så elendig, kan man med rette spørge sig selv?

 

Jo ser I, jeg har faktisk gået rundt siden sidste syn i marts 2014 med den opfattelse,at den ikke havde meget tid tilbage fordi mekanikeren,som havde den i hænderne dengang               S A G D E  sådan til mig! Ifølge ham blev den kun lige godkendt, og han frarådede mig at køre lange ture i den igen. Ever… Hans endelige dom var, at den næppe ville overleve endnu et syn, og at jeg måtte være påpasselig med ikke at køre mere end højst nødvendigt!! såjeg har dybest set ikke kørt noget af betydning siden da, og har været skide hamrende nervøs, når jeg endelig har begivet mig ud på en tur. Den har støjet ret meget, og det har jeg troeet var noget frygteligt, men nu viser det sig at det “bare” var udstødningen der var i stykker, og det er nu lavet.

 

Mage til megarøvhul skal man da lede længe efter!

 

Kæft jeg er fortørnet på  ham, men NOJ hvor er jeg alligevel glad for den drejning sagen har taget. Inden længe har jeg min bil tilbage, og SÅ skal jeg bare ud og køre.

 

Nemmerlig.

11 kommentarer:

  1. Gu ska du så. Dyt..Dyt..
    kh
    Mayer

    SvarSlet
  2. Hvor er det skønt for dig, men sådan nogen positive ting

    SvarSlet
  3. Skide gamle mekaniker,vores rullede os for 20000,6md inden syn,for at vi så fandt ud af efterfølgende at det overhovedet ikke kunne betale sig at syne den,samme mekaniker jeg havde brugt i de 6 år jeg havde bilen,det gik altså ret lang tid inden jeg ikke havde lyst til at sparke ham,så nøj hvor er jeg glad for du har fundet en fantastisk mekaniker :))

    SvarSlet
  4. Super, det er da bare fantastiske nyheder. Så glad på dine vegne ��������

    SvarSlet
  5. Super, det er da bare fantastiske nyheder. Så glad på dine vegne!

    SvarSlet
  6. Super dejligt for dig, kan slet ikke sige TILLYKKE højt nok!!!!

    SvarSlet
  7. Hvor kan jeg blive vred over sådanne uærlige personer som bare skal hive så mange penge ud af folk som muligt. Er heldigvis gift med min egen private mekaniker, ellers havde jeg nok ikke haft råd til en bil. Godt du har fundet en god mekaniker som kan holde dig godt kørende nogen år endnu. Mange varme hilsner til dig og pelsdyrene fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
  8. Ejer selv en, Æhem, ' ældre' bil, hvor syn også altid er ' spændende ' og billige, ærlige mekanikere er guld værd! Tillykke tillykke!

    SvarSlet
  9. Hvor er jeg glad på dine vegne :D

    SvarSlet
  10. Det kan jeg godt forstå du fejre med kage.. Super dejligt at det slet ikke var så slemt..

    Knus <3

    SvarSlet
  11. Ej hvor er det godt! Kan godt forstå at det skal fejres med en kage :-)

    SvarSlet