24 november 2015

Rentokil.. en gæst man ikke gider se

 

 

 

Tidligt i morges blev jeg mere eller mindre taget på sengen af et af den slags besøg, man bare helst ville undvære..

2015-11-24 08.29.24

Det er tolv dage siden jeg anmeldte problemer til Hr. Rottefænger, så der er ingen tvivl om at jeg ikke er den eneste, som hører lyde i væggene. Tidligt i morges stod han her så, med hele udstyret og alvorlig mine. Faktisk så alvorlig, at jeg nu sidder og tager konsekvenserne ind. En smule chokeret indrømmer jeg gerne.

 

Det er ikke underligt at Herman opfører sig besynderligt efterhånden, og det er heller ikke underligt at jeg hører lyde, hvor der ingen burde være. Her er rotter, og her er flere af dem. Alle døre og vinduer blev forsvarligt lukket, og så blev der ellers sat røg til huset via en udendørs kloak.

2015-11-24 08.30.02

Resultatet var overbevisende, eftersom hele huset på få sekunder blev fyldt med røg. Derefter blev jeg “forhørt” om eventuelle symptomer på alverdens ting, og om der var synlige spor inde i huset, hvilket jeg heldigvis kunne afkræfte, MEN.. Køkkenet skal sprittes af, jeg må ikke have fødevarer stående fremme, OG jeg skal være opmærksom på om her sker en forværring. Ydermere var det endnu engang en lettere spøjs sitation at stå i, da jeg blev spurgt om udlejers navn, adresse og telefonnummer. Som med flere andre officielle instanser jeg har været i kontakt med, var han himmelfalden over min forklaring og over, at han ikke er at træffe. Værst af alt er dog, at problemet kommer af en kloak, som er ødelagt ( hvilket forklarer de lugtgener jeg har haft på badeværelset siden starten), OG som skal være ordnet inden en måned. Der er afsendt rapport til kommunen, men det er udlejer som har ansvaret.. bum bum. 

 

Jeg tager lige en kop kaffe imedens jeg som sagt tager tirsdagen ind!

6 kommentarer:

  1. Øhm, kan man tillade sig at undlade at betale husleje - måske han så giver et pip fra sig?

    SvarSlet
  2. Ej for h..... Henriette, du må simpelthen ud af det hus, der er jo intet godt for dig der, det er jo direkte ødelæggende for dig, du MÅ simpelthen væk derfra. Og man kan jo sige hvorfor i alverden skal så pligtopfyldende menneske som dig, holde liv i det fjols af en udlejer, som jo nok tjener ret godt med den husleje, som han jo bestemt ikke bruger på det han udlejer.

    SvarSlet
  3. Godt han var så grundig. Jeg håber, at du reelt har mulighed for at flytte.

    SvarSlet
  4. Ejj det var dog en værre redelighed Henriette :( :( Har fulgt med på sidelinjen og stemmer med i koret om at du skal flytte til det gule hus. Det ser så hyggeligt og indbydende ud. Selvom det er træls er det vigtigste da at du får dit garn og dine katte med dig. Garn og kæledyr kan vi ikke undvære. Planter kan sås på ny og de mest værdifulde kan flyttes med. Rotter er noget af det værste og jeg frygter de er over det hele under huset Uff

    SvarSlet
  5. Altså der er vist ikke de store chancer for at din udlejer får rettet op på nogetsomhelst! træls type! Håber ikke du har for stort depositum hos ham. Håber at det går i orden med det gule, og så er det bare afsted med en opsigelse til ham, i et anbefalet brev!! bedste hilsner

    SvarSlet