19 december 2015

Første læs flyttes i dag





Ved middagstid får jeg hjælp, så jeg kan få flyttet min mindre udgave af en planteskole. Hvor meget vi når er helt op til min hjælper og vores rygge..


Det har været nemt nok at løsne planterne fra deres plads i jorden, omvendt er klumperne enormt tunge efterhånden, mættet som de er af regnvand. Dagens opgave er derfor ganske enkel..


Vi tager så meget vi orker.











Meget imod min vilje er jeg nået dertil, hvor jeg må indse at jeg ikke orker at få mine georginer med mig. Deres knolde er gravet ned i en vældig uorden nu, og det vil være en kamp uden lige at finde dem alle, så det bliver næste års første investering. Jeg går også og overvejer for/imod, at grave bare een af mine hortensiaer op. Der står allerede to i den nye have, men de er ikke i min ynglingsfarve, sååå... måske jeg tager mine hvide med mig. Det kommer helt an på hvordan det flasker sig til sidst.


Jeg har efterhånden en doktorgrad i operation flyt!

2 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor har du knoklet! Have-elskere har uanede kræfter, når det virkelig gælder. Hvor er det heldigt, at vi nærmest har forårstemperaturer netop i år. Mon ikke din søn lige kunne klare de georginer. Det ville da være en herlig julegave. Du må have en dejlig weekend.

    SvarSlet
  2. Det ligner godt nok et bedre planteudsalg 😃 godt gået!

    SvarSlet