28 oktober 2016

Toget kører

 

 

 

2016-10-27 14.18.44

 

Toget har fløjtet til afgang, og jeg vover det ene øje med at fortælle at jeg er kvalmetræt. Nogen har ymtet noget om, at jeg er lige lovligt selvmedlidende!  Det mener jeg så ikke selv, men jeg kan da endnu engang bare anbefale de, der deler den opfattelse OG som mener det bydende nødvendigt at fortælle mig det, at de skrider fra min blog. Sjovt nok bliver jeg sat i bås med, ifølge vedkommende, en tendens i blogland til at pive. Det er så ikke min opfattelse, omvendt finder jeg det umådeligt interessant, at vedkommende ikke selv er blogger. Det er bare et lille menneske som suger på andres liv, og som ikke vil dele af sit eget. Vældig usympatisk.

 

NÅR DET så er på plads, melder jeg lige ud om, at jeg er ok og at ingen skal bekymre sig over den næste tids stilhed herfra. Jeg HAR virkelig bare allermest trang til at kaste op. Og til at sove. Og det har jeg derfor tænkt mig at gøre. ..

 

Sove altså. Ikke brække mig.

 

Når det er gjort, regner jeg med at tage hul på bylden fra på mandag af. Det er derfor ikke sikkert mit overskud er lige til computertid, men der vil være masser af små hurtige nyheder ovre på Instagram, til de af jer der har lyst til at være med på sidelinien.

6 kommentarer:

  1. Til lykke med din kommende nye bolig! Jeg tror det bliver rigtigt godt, men jeg forstår godt at du er TRÆT! Så hvil dig, pas på dig og sov godt :-)
    Mange hilsner fra Nana

    SvarSlet
  2. Kære Henriette!
    Man skal jo ikke ønske ondt for nogen, men nogle mennesker med deres på det tørre kunne godt trænge til at prøve fx din tilværelse ... bare i nogle måneder. Ikke bare nogen her i dit kommentarfelt, men også en vis dame med rødt hår og store brune øjne, som huserer på Christiansborg. Når hun og andre velbjergede fremturer med skråsikre bemærkninger om, at der er masser af bilige lejligheder at få, springer det jo i ørene, at hun/de ikke aner en hujende fis om, hvordan livet foregår herude. Hvad hjælper det, at huslejen er lav, når varmeregningen pga ikke tidssvarende isolation er enorm og fx offentlig transport lige så - for slet ikke at tale om hvor frustrerende det må være for lejerne, når det regner gennem taget ned i køkkenet, eller hovedøren ikke kan lukkes eller kloakafløb ikke fungerer med ildelugt til følge ... eller ... eller ... som du så malende har beskrevet for os.
    Det er ærgerligt, men fuldt ud forståeligt, at du ikke har energi til at redigere alle dine skriv til en bog. Jeg har sagt det før, men gentager her, at du skriver et smukt og varieret samt medrivende sprog (ikke bare ynkværdigt barberede korte hovedsætninger med omvendt ordstilling, som selv professionnelle aktører på det område benytter sig af nu om stunder. Det kunne blive en læseværdig bog for os allesammen og en tiltrængt manual for de folkevalgte, som burde tvinges til at læse den - og blive eksamineret i den, før de fik lov til at opstille til valg.
    Sov nu godt så længe, du behøver det. Vi glæder os til hen ad vejen at 'høre', hvordan det hele spænder af.

    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
  3. Kære Henriette.
    Jeg kan godt forstå at det trækker på dine ressourcer... held og lykke.

    Jeg glæder mig til at se dit nye hjem med dig i det, for som jeg ser det er den eneste forskel på det hjem du må forlade, og det hjem du flytter til, dig, og din gudsbenåede evne til at skabe varme, hygge og skønhed.

    Varme tanker fra din navnesøster.
    Henriette

    SvarSlet
  4. Henriette, jeg ser det som en kæmpe sejr for dig, at du har taget beslutningen så hurtigt og så sikkert. Kvalme eller ej, du klarer det så godt og jeg vil se, hvad jeg kan gøre, for at hjælpe dig med overgangen fra det ene til det andet hus.
    Lad være med at sidde og putte med det. Sig til, hvis vi skal troppe op på et bestemt tidspunkt, så kan det jo være, der er andre end mig, der tænker på samme måde :)
    Mette L

    SvarSlet
  5. Vedkommende er sgu da for dum! Det er fuldt forståeligt, at du er ked af allerede at skulle flytte igen, men jeg synes sgu, du tager udfordringerne i stiv arm.

    SvarSlet
  6. Ja ude med dem der ikke fatter en brik.. ha ha..

    Men du er bare så sej og du gør det så godt. Ved hvor meget det koster.

    Knus jeanette <3 - http://www.jeasblanketanker.dk/

    SvarSlet