23 februar 2017

Forberedelse til frøsåning og regnvejr

 

 

 

2017-02-14 16.54.56-1

Her i huset er det ikke nemt at forspire noget som helst. Faktisk er det slet og ret umuligt, fordi minikatten er lige et nummer for nysgerrig. Jeg har tænkt i flere baner, og nu er en udmærket løsning klar. Jeg hader generelt at forspire og synes det er totalt kedeligt arbejde, men år efter år gør jeg alligevel lidt i det fordi jeg ved det vil glæde mig senere.

Vindueskarmene er absolut ikke til rådighed, men i lørdags så jeg at XL-Byg havde tilbud på en metalreol, og forleden hentede jeg den hjem. I går blev den samlet, og lad mig bare sige det ærligt.. jeg svedte som en gris og bandede grundigt inden den stod samlet. At få en reol ud af en masse løsdele var egentlig ikke svært, men brugsanvisningen gjorde mig nærmest bare mere forvirret, og jeg var tæt på at kyle skidtet på bålet. Nu står den i stuen og troner ved det vindue, hvor der er mest lys samtidig med at Herman forhåbentlig ikke kan finde landingsplads.

 

2017-02-22 14.56.32-1

 

På en dag som i dag med regn der høvler ned, er det oplagt at få lavet lidt mere inde i huset. Ude i entreen er der en lille forstue, som ikke er opvarmet. Der var engang en indgang, som nu er sløjfet. Det er mig en gåde hvorfor egentlig, for den ligger noget tættere på gade og vej, og dermed også tættere på baggage og flyttelæs og indkøbsposer, men sådan har andre tydeligvis ikke tænkt. Jeg flyttede straks pelargonierne på vinterhotel derude, og også georgineknolde røg derud til opbevaring. Det var praktisk at få dem af vejen indtil alt andet var på plads, men nu er knoldene rykket i bryggerset og planterne er sat frem i lys og varme igen.

2016-11-27 11.48.13

Midt på gulvet stod en stor kasse med de fleste af knoldene, og der lå også knolde i bænken til venstre, men i bryggerset er den perfekte plads nu ryddet for sager, der har fundet en fast plads andre steder i huset. Det er et skab med to trådkurvehylder, og dermed opfylder det de krav der skal til for succes. Der er køligt, der er mørkt og knoldene ligger med luft omkring så de ikke rådner. Den bedste løsning når man ikke lige har en kælder, eller et isoleret drivhus.

I dag blev der støvsuget, og inden jeg fik set mig om var rummet indrettet lidt hyggeligere. Det viser sig at være så lyst, at jeg har en hylde jeg vil have op at hænge under spejlet, og så kan der også stå lidt spirer på den og i vindueskarmen. Indtil da hygger jeg lige lidt derude. Fordi jeg kan :- )

2017-02-23 11.19.372017-02-23 12.11.27-22017-02-23 12.11.57

Der er en knagerække på væggen, og der hænger nu en samling tørklæder, som i årevis har ligget henglemt i en bunke i et skab. De kan få lov at gøre rummet lidt grønnere, og faktisk har jeg slet ikke været bevidst om, at jeg har så mange grønne halsting! Havde jeg haft et strygejern og et strygebræt ville det klæde dem at de blev strøget, men det har jeg ikke så det får være. De er sikkert bare glade for, at blive hevet frem i lyset igen. Et andet lille kiks indså jeg, da jeg var færdig og opdagede at der ikke er en stikkontakt derude!  Det ser ellers så passende ud med boldene i vinduet lige der. ØV

2017-02-23 12.12.192017-02-23 12.13.26

2 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt, at du har fundet melodien igen, så at sige. Du er godt i gang på mange måder, og dit hjem og misserne ser så dejlige ud.

    SvarSlet
  2. Jeg tror det er meget optimistisk af dig at tro du kan ha' din såreol i fred for den lille bandit, for han er da helt utrolig kreativ :-) Superhyggelig lille entre du har fået lavet, men jeg synes da der er en stikkontakt? Dur den ikke? Ellers skal der bare et fordelerstik i hvis den er optaget af andet. Varme knus og hilsner til dig og pelsdyrene fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet