20 februar 2017

Når det er meget længe siden

 

 

 

 

… at man har motioneret strikkepindene, kan det være ret så svært at finde rytmen igen.

 

2017-02-11 11.14.26

Efter operationen sidste juni, kom jeg aldrig rigtigt helt igang igen, før en vis uventet flytning pludselig kom i vejen. Jeg pakkede alt ned, og i hele perioden fra dengang til nu har jeg kun hæklet. Jeg nåede forinden al balladen, at påbegynde både en kjole, en cardigan og et halstørklæde. Alle på mellemtykke pinde, og dem kan jeg slet ikke holde ud at have mellem hænderne endnu. Det er så længe siden nu, at jeg må genoptræne med lidt venligere pindestørrelser, så jeg lægger de tre til side og så bliver de ikke kigget på igen før i sensommeren. Eller når jeg har fået styrken tilbage i fingrene.

2017-02-11 11.32.49

2017-02-11 11.31.30

 

 

2017-01-06 10.08.29-1

Jeg har istedet hæklet som sagt. Hele vinteren igennem. Efter det smukke tæppe fra Lise Franck blev færdigt, fik jeg en ubændig trang til at lave noget i farver, der ligger helt uden for mine vanlige præferencer. Det er 100% inspireret af hende her:

 

https://www.instagram.com/frkrosengren/

 

Hun kan bare noget med pudderfarver, og jeg er fuldstændigt betaget af de fine arbejder hun frembringer af tynd uld og tynde hæklenåle.

2017-01-04 22.38.14

Jeg har generelt ret svært ved at kombinere farver, selvom det måske ikke lige virker sådan, men det skyldes at jeg bruger tid på at kigge billeder af kombinationer. Her er jeg feks faldet over et billede, som jeg har brugt til hjælp til at rode mit eget garn igennem. Pudderfarver dækker over mange flere kulører end jeg lige selv kunne “se”, og min balje med garn fra Holst rummede de fleste. Det er garn jeg har hamstret for år tilbage, og jeg har jævnligt fat i det, når der skal stribes feks.  Resten af farverne har jeg fundet andre steder i reolen og indtil videre rammer de vist ok. Jeg fandt også en del smukke farver i æsken med blomstergarn, så nu er der basis for mange kombinationer.

2017-01-09 12.51.33

2017-01-07 10.25.39

2017-02-11 11.28.30

Det var i januar projekt cirkler begyndte, men jeg opdagede hurtigt at det bliver et af den slags arbejder der bliver et såkaldt ongoing projekt!  Det er bare såååå tålmodighedskrævende, men jeg er vild med farverne og derfor kom jeg lige til også at hækle i samme kulører men med tykkere nål. Ups!

2017-01-27 13.06.38

Nu er der firkanter og cirkler at veksle imellem, men jeg kan mærke at jeg også bare må have lidt strik at holde i nu. Jeg vil begynde med noget let og ikke særligt krævende, for koncentrationen er ikke i top. Der er mange at vælge imellem. og det er svært at beslutte sig, men der er opløb mellem de her:

2017-02-20 18.31.022017-02-20 18.32.002017-02-20 18.33.442017-02-20 18.46.05

 

Det er nok heller ikke dumt at tænke i håndarbejde og stille ophold i stol, med tanke på den sne der pludselig loves om nogle dage. .

3 kommentarer:

  1. Hold da op, jeg kan godt forstå at du har svært ved at vælge. De er superflotte alle sammen. Glæder mig til at se hvad du vælger. Varme knus og strikkehilsner fra

    fru Jensen
    Gudhjem

    SvarSlet
  2. Flotte farver!!
    Glæder mig stadig til at se et flot foto af dig i "Novemberhygge"
    Det var lissom min eneste betingelse....
    Så synets godt du kunne få sendt et godt foto afsted!
    med venlig hilsen Lone

    SvarSlet
  3. Ved gud det har jeg da fuldstændigt glemt Lone! Det bliver dagens opgave.. Bostøtten kommer forbi i dag og så kan hun hjælpe med at få taget et billede :-)

    SvarSlet