20 september 2017

Jeg har hentet Holger hjem





20170920_124835


Jeg har været ret udmattet efter lørdagens hurlumhej, så indtil i dag har jeg egentlig bare siddet og siddet. Og strikket selvfølgelig. Herman er 100% i mit fokus, så jeg benytter alle lejligheder til at nusse og kramme og lege med ham, det er dog ikke så meget endda for den lille raket er ikke just en homie. Han har sine hvilepauser, men de er udpræget korte for søvn er spild af spænetid, så det meste af døgnet er han på farten udenfor. Jeg går og vænner mig så småt til livet som solomoster, hvilket uden tvivl har sine fordele, helst ville jeg dog have Holger ved min side.


Indtil jeg får kræfter til at grave et hul, så har jeg ham i vindueskarmen i æsken. Den er sober nok, så det er ikke såååå bizart endda.


Jeg er ikke færdig med at mindes Holger herinde, så det må I finde jer i. Han har fyldt så meget, at jeg gerne vil trække nogle af de skønneste billeder frem igen.



IMG_7549

Dette billede illustrerer så fantastisk godt, hvordan Herman bare siden dag eet har elsket sin storebror. Holgers måde at takle verden på betød blandt andet, at han har været en rigtig stabil og kærlig opdrager af Herman. Jeg vidste at han havde det i sig, men var alligevel så stolt af ham, da jeg så hvordan han greb sit sin nye status som storebror/onkel an.

IMG_1438


Det første år eller mere, var han hele tiden lige i hælene på raketten, hvor han sørgede for at der ikke skete uheld, at pelsen blev vasket OG, at der blev leget under trygge forhold. Efter den tid kom der så meget fart og eventyrlyst på Herman, at Holger igen begyndte at læne sig tilbage og tage den mere med ro.

IMG_9264






Inden længe kommer han til at hvile i evig ro ude ved terassen, tæt på  mig ganske som han foretrak det.

IMG_20170601_162651_625

7 kommentarer:

  1. Hvor skriver du poetisk og smukt om Holger og godt valgte billeder til at illustrere fortællingen.

    Og det vil jeg gerne se mere af!

    Kh en af dine læsere

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak, hvor er det dejligt at du skriver sådan. Kh Herfra

      Slet
  2. Ih hvor kan jeg foelge dig. Venter paa at skulle hente krukken med min dejlige lille hund i. Han skal med hjem til naeste aar og stroes ud paa diget i Vaeggerloese.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en svær og trist del af livet med kæledyr ja. Knus herfra

      Slet
  3. Tæt på terrassen er et godt valg. Og jeg er glad for, at du ikke har slettet ham fra bloggen. Han var en rigtig god kat, især til dig :)
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde det så elendigt første dag, at jeg ikke kunne klare at se billeder af ham, men jeg besindede mig heldigvis. Han er SÅ savnet og jeg fælder stadig tårer over tabet når jeg tænker på det.

      Slet