28 september 2011

Mere suppe til marsvinedamen…

 

 

 

Jeg slår mine egne rekorder gør jeg. Jeg har lavet suppe igen. Denne gang på kartofler, og min stavblender har været i brug for første gang i..    ja jeg ved faktisk ikke hvornår jeg sidst brugte den??

 

Så i aften har jeg svælget i herlig kartoffelsuppe med porrer og små stykker gulerødder i. Det er nu noget andet end det man køber ik :-)

 

Mit hæklearbejde har jeg besluttet at begynde forfra på. Jeg vil bruge en større hæklenål, eller som Jane foreslår, nøjes med een tråd i stedet for to. Det vil jeg lige eksperimentere lidt med. Det jeg allerede har lavet, får lige lov at ligge, og når halstørklædet er færdigt skal det første forsøg have nogle flere rækker. Jeg tror nemlig at det vil egne sig fortrinneligt som pudebetræk. Tykt som det er hihi

 

4 kommentarer:

  1. En af de gode ting ved vinter og hele det der inde hygge er da suppe. Fantastisk. Jeg har også lavet suppe i dag til ungerne på arbejde og der var nok 10 henne og fortælle mig, at det smagte godt og jeg er den bedste til at lave suppe til dem....Varmer da mit lille hjertet ; )

    SvarSlet
  2. Helt enig Rikke. Jeg er vild med suppe, og det er klart en fordel ved vinteren :-)) det glæder mig at det går så godt på dit job. Og at I nærmer jer en flyttedato. Uhhh det er spændende ik..?

    Knuuuss

    SvarSlet
  3. Det kører bare derudaf her hos mig og jeg hækler med én tråd (Holst rester) på en 3 ½'er og det fungerer rigtig godt. Jeg opdagede jo, at jeg hele tiden havde gjort det rigtigt, men der skal lige nogle rækker til, inden det ser pænt ud :-D

    Derudover ved jeg, hvad menuen skal lyde på imorgen; det samme som du har lavet. Det er så dejlig nemt, når jeg ikke kan klare at stå op alt for længe ad gangen, så tak for inspirationen.

    Dejlige marsvinedame ... ha ha, fandeme et skønt navn, du der ufrivilligt fik dig ;-D

    SvarSlet
  4. Lige nu prøver jeg med to tråde på en 5'er og det ser også fint ud. Dog bliver det jo noget større end det andet, så jeg ved ik lige.. I morgen prøver jeg med een tråd. Jeg kæmper tilgengæld med at bundkanten er for stram igen, og det irriterer mig lidt. Så man skal slå meeeget løst op ;) Lægger du et billede på bloggen af dit, så jeg kan se hvordan det ser ud?

    Hvor er det da skønt at jeg kan inspirere, og ja.. det er nemt gå til, og måske du kan sidde ned og skrælle??

    Ja, navnet vil jeg da bruge flittigt i fremtiden tænker jeg hehe :)))

    Sådan skal det da heller ikke være vel..

    SvarSlet