22 februar 2015

Holger på nye eventyr, eller har han slugt en killing??

 

 

 

 

Samtidigt med, at jeg selv er slået hjem og bare intet orker eller får lavet, så er der her i huset en hankat, som fejlagtigt tror han er forvandlet til en killing. Det er ren komik, at se ham snuse sig igennem hver en afkrog af det hus, han nu har boet i et helt år. Hvert et møbel bliver tjekket grundigt, alle overflader hoppet på, og ALT hvad der på nogen måde kan illudere slanger eller mus, går han til angreb på! Jeg har ført nævnt mine snørebånd feks.. dette herlige stykke legetøj er er prægtig opfindelse synes han. Ligeså er frynserne på tæpperne, og jeg selv lever livet farligt når jeg skal fra A til B. Mine fødder skal ihvertfald helst beklædes med tykke lædersko, for er de ikke det hager han sig fast i strømperne, og jeg må slæbe ham efter mig, hvis jeg vil videre. Han giver IKKE slip på sit sagesløse bytte. Det er et syn for guder, når jeg skal fra stue til køkken med en halv meter kat på slæb.

 

I går, da jeg selv lå og bare slet ikke havde lyst eller mod på noget som helst, andet end at ligge og glo tomt ud på regnen, benyttede tigerdyret sig af muligheden for at erobre nye territorier. Resultatet var frøposer i frit fald, udklip spredt over et større areal end bordpladen, en kattedame som måtte springe for at få pustet et par levende lys ud, som hidtil ellers har stået ugenert i vinduet, og et par frølinger med poter i.

 

Og jeg kunne blive ved.

 

Han er helt fra snøvsen altså, og enten er han forårskåd eller også tror han fejlagtigt, at han er en killing. Havde jeg gardiner ville han med garanti hænge i dem. Nu er det bare sådan, at en killing intet fylder eller vejer på sin vej gennem bunker af sjov.. En hankat der elsker mad er en helt anden sag. Her kan vi nærmere tale om en lastbil på en cykelsti.

 

IMG_3359IMG_3360IMG_3362IMG_3371IMG_3374IMG_3375IMG_3378IMG_3384IMG_3390IMG_3394IMG_3397IMG_3399IMG_3401IMG_3404IMG_3405IMG_3408IMG_3410IMG_3412IMG_3418

Med al den nysgerrighed og energi på lager, endte det med at jeg forviste ham til haven. DET var ikke helt så morsomt som ellers, for det tog sin tid at få ham over dørtrinet og i sidste ende fik jeg et blik, der ville få enhver mor til at hyle..   Men jeg stod fast og fik et par timer med ro på derefter.

 

IMG_3419IMG_3420IMG_3422IMG_3424IMG_3426IMG_3430

Det bliver et skønt forår vi går i møde i år. Når altså solen kommer frem fra sit skjul..

8 kommentarer:

  1. Skønt indlæg, der fremkaldte en god søndags latter. Altså Holger , du er bare skøn. Go søndag til dig , Henriette. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme :-) Så er min mision jo gået rent hjem haha

      Slet
  2. Man skulle næsten tro, at det var foråret, der havde sneget sig ind på ham ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg altå også. Hvordan med dine katte? Er det helt rolige? :-)

      Slet
    2. Nja... ikke rigtig. Men de er ikke blevet rigtig forårskulrede endnu - mon ikke det kommer? ;)

      Slet
    3. Hehe.. det håber jeg lidt,for ærligt talt er det faktisk ret så skønt at opleve og man går bare og griner hele tiden af det :-)

      Slet
  3. Billedet af Holger (ca midtpå) som den helt forfulgte uskyldighed er da bare topperen.
    Jeg tror helt seriøst, det har noget med det tilstundende forår at gøre. Her er der også flyttet skarnskatte ind, i stedet for de sædvanlige ret dovne eksemplarer.
    Det går hårdt ud over alle mine fiberprojekter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ik.. :-)) Jeg har jo aldrig haft kat før, så det er første gang jeg oplever en sæsontransmission fra kæledyr til alien haha. Det er forunderligt på sin vis. Holger har fået sit eget garnnøgle i bomuld som han kaster rundt med. Så er den ged nemlig barberet hehe

      Slet