18 september 2016

Efterårssjal med blade

 

 

 

 

2016-09-14 17.39.45

 

Et lager af Cascade220 garn lå  og fristede mig til et eller andet efterårsagtigt. Det har det sådan set gjort i flere år efterhånden, jeg har bare ikke lige kunnet finde lige DET jeg synes duede, og derfor endte det med, at jeg bare slog op og strikkede fra pind til pind, uden at vide hvad der ville vokse frem.

 

2016-09-14 17.39.45-1

Det blev til et chokoladefarvet sjal med bladmønster. Bladene er strikket efter vendestrik metoden, og komplet tilfældigt iøvrigt. Både hvor mange gange jeg har vendt hvert blad, og også hvor lange stilkene blev.

 

Der er strikket et helt almindeligt sjal efter metoden en  maske ud i hver side og to i midten.

2016-09-16 17.54.12

Jeg er blevet spurgt om hvordan jeg har lavet bladene, men har har så meget flimmer i hjernen, at jeg ikke kan koncentrere mig om at forklare det med ord og termer. Den lille tegning kan forhåbentlig illustrere princippet.  For at få de lange bladstilke til at bue lidt, har jeg lavet små felter med vendestrik i bundfarven.

2016-09-14 17.39.552016-09-14 17.40.16

Jeg har fået det sjal jeg ønskede. Et tykt og blødt et af slagsen, som kan ligge i stolen og vente på at jeg slynger det om mig om aftenen, når jeg skal sidde og strikke foran tv’et.

11 kommentarer:

  1. Hold da op, Henriette, hvor er det flot! Jeg kan slet ikke sådan noget. For første gang i 30 år er jeg netop gået i gang med noget håndarbejde: Hæklede karklude ... Et noget mindre projekt ;-)

    SvarSlet
  2. Pokkers stavekontrol. Wov hvor er den flot

    SvarSlet
  3. Elsker det... <3

    Knus Jeanette - www.jeasblanketanker.dk

    SvarSlet
  4. et helt igennem vellykket design, til lykke! jeg kan ikke love at idéen ikke tyvstjæles.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  5. Hej Henriette. Hvor der det sjal bare flot. Kan godt forstå, at du glæder dig til at vikle det om dig på kølige aftener.

    Venlig hilsen
    Inge V.

    SvarSlet
  6. det smukt
    og ser bare så putte behageligt ud... modsat en del af dem jeg så på høstmarkede så tror jeg faktisk ikke jeg ahvde kunne ladet være med at købe et sjal som dit .. hvis der havde været et

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære alle, tusind tak fordi I roser mit sjal sådan. Jeg synes jo også selv det er endt med at være en vinder, men det er altid dejligt at få lidt ros :-) Kh Henriette

      Slet
  7. Hvor bli'r man bare dejlig glad af at kunne mærke, at du har det godt, bygger vinterhi og er glad for dit nye hjem :)
    Mette L

    SvarSlet