12 juni 2009

Svip svup og gummistøvler til min planter

Denne regn og blæst har knækket min pryd..

Den dahlia jeg har, der er længst med sine knopper, er en knækket skønhed.


Jeg gik nærmest i koma, da jeg kom ud på altanen lige før. Der stod den. Den før så fremmelige og ranke plante, var bare helt nedbøjet. Knoppen hang med næsen nedad og bliver nok alligevel ikke til mere end det. En knop. SUK

Hele herligheden derude ligger under vand, for at sige det mildt, og jeg har været nødt til at fjerne alle underskåle, for at de i det mindste kan smide vandet igen, fra bundens dræn og huller. Min flittiglise fra gårdsdagens tur til blomsterhandleren har det godtnok også meget vådt:


De små beholdere er helt fyldt op og madam blå sejler afsted.


Lige nu er det faktisk ikke engang regnen der bekymrer mest. Det er den vildeste blæst, der står omkring den normalt så læfyldte plads.

Kan man få røjsere og paraplyer til sine planter???

10 kommentarer:

  1. Det var da en super opfindelse, skynd dig at få patent på den (ha, ha...)

    Kærlgie hilsner fra engen ;-)

    SvarSlet
  2. Nej , man får helt ondt af sine potte udenfor i dette vejr... Mon ikke din Dahlia kommer stærkt tilbage , når solen og varmen vender tilbage .-)

    SvarSlet
  3. Åh det var synd!!!
    I vores have væltede der et stort træ i nat, og jeg er spændt på, hvormeget ravage, det har lavet af ødelagte planter og huller i græsplænen - æv den blæst ...

    SvarSlet
  4. Jeanette Mariae. Gud ja, jeg ku da blive rig på sådan en opfindelse. Hihi

    Jeg må gøre noget må jeg

    Kærlig hilsen tilbage til engen... eller er det mon nu dammen? :-(

    SvarSlet
  5. Uha ja Miri, det gør man og jo.. jeg håber da at de kommer igen med nye knopper. Det ser bare helt vildt ud lige nu. De stakkels små :(

    SvarSlet
  6. Hej Madame. Ja det synstes jeg jo også, men ok.. et helt træ er nu godt nok også voldsomt. Det er altså ikke helt normalt det her!

    Hrmpfff!!!!

    SvarSlet
  7. Nu må der godt snart komme lidt ophold i regnvejret. Håber solen kigger frem i week-enden Knus

    SvarSlet
  8. Hørt!!

    Anette vi må lave en protestskrivelse til vorherre.. :-)

    SvarSlet
  9. Ja jeg har også overvejet at slæbe alle kælderen sådan at de kunne slippe for den blæst, men jeg har endnu ikke gjort det og det lader også til at blæsten har lagt sig lidt over Fyn, måske der er mildning på vej til jer også. :-)

    SvarSlet
  10. der skulle så stå "alle krukker i kælderen" :-)

    SvarSlet