31 oktober 2009

Endnu et projekt i sigte

Har jeg lige lagt i bunken..
Denne gang handler det om overblik og orden.



Jeg har jo masser af garnprojekter på lager i min strikkebog, men der begynder at være lidt uoverskueligt i min garnreol. Efterhånden som garn bliver brugt og nyt kommer til, ligger det hulter til bulter, og systemerne er helt i ged igen.

Det kan ikke undgås og jeg syntes også det er lidt hyggeligt at der er liv i reolen, men problemet er bare at det er alt for nemt at komme til at forkøbe sig på noget, som man muuuligvis har i forvejen.. Hm hm..

Derfor skal dagen i dag bruges på at tage ALT ud. Det skal sorteres på vores seng, i farver, kvaliteter, muligvis også gram og meter. Det hele skal skrives ned og derefter vil jeg registrere det på Ravelry. Så håber jeg at det bliver nemmere at holde styr på beholdningen.

Det hele kom sig af, at jeg i går sad og hyggede med at vinde garn op. Der fik jeg så lige lyst til at gå i gang med et projekt og jeg tog garn frem, men opdagede at jeg liiige manglede Holst i en bestemt farve. Så ku jeg også liiige se at det ville være fedt at ha lidt af en anden farve og hvad så med det garn der liige kom en mail om var på tilbud. Jeg har forlængst lært at de skønne garner fra bla Holst, er fede at strikke med, men pokker om jeg gider strikke med så tynde tråde, så jeg bruger det kun i kombination med andre garner, eller med flere tråde af gangen.


Her er det nuværende OG igangværende projekt. Limagarn og Holst i skøn forening. Det ender med endnu en Anitamodel.. ;) Mit er bare denne gang en vintersag. Vi får se om det virker at kombinere de kvaliteter to til et sjal. Indtil videre er det helt vidunderligt at røre ved og jeg kan se for mig en trøje så blød, som efterfølger til den røde.


Hov.. nu har jeg helt tabt tråden ( hi hi ), og kan slet ikke huske hvad det var jeg ville fortælle til at begynde med.


Nå, men faktum er at jeg har konkluderet, at det vil være temmeligt praktisk at ha overblik over garnlageret her i huset. Vores soveværelse er vort eget i denne weekend, så det vil jeg udnytte til at hygge derinde. Der skal ryddes op, især alle de popcorn Josefine var så venlig at sprede overalt omkring min arbejdsplads sidst hun kiggede forbi, skal fjernes og så er der tøj der skal på plads og SÅ kan jeg komme i gang med det sjove.


Sjovt bliver de også at se hvordan det grå sjal ser ud, efter det har været en tur i vaskemaskinen, som er det sidste trin inden det kan tages i brug. Jeg må indrømme at det næsten er det mest nervepirrende ved hele den historie. TÆNK hvis resultatet ikke bliver som forventet/ønsket/ planlagt? Uha da


Jeg tuller i mine hjemmefabrikerede sokker og har allerede nu indset at eet par slet ikke rækker. Derfor glæder jeg mig til på torsdag, hvor der igen er strikkeklub. Vi har bestemt at lave en temaaften ud af det og vi skal lære at strikke sokker i alle afskygninger. Eller ihvertfald så meget som vi nu kan nå. Se bare her.



Hyggehejsa og god lørdag til alle.

8 kommentarer:

  1. Skøn garnreol du har :) Ja man kan hurtigt blive afhængig af at have flere par hjemmestrikkede sokker :P Nyd du har lidt mere plads i dag. Rigtig god lørdag. Knus

    SvarSlet
  2. Sikke nogle dejlige farver i din garnreol. Jeg er imponeret over, at du har sat sådan et oprydnings- og organiseringprojekt i gang. Håber du får overblik og nye ideer ;o)
    Klem og tak for dine dejlige ord.
    mette b

    SvarSlet
  3. Det lyder da ret så hyggeligt, jeg kan nu godt lide at få orden i sagerne og elsker det faktisk når det står på og bagefter er det jo en fryd. Det lyder fantastisk : )...og så giver det luft i hovedet.

    SvarSlet
  4. Overblik over garn beholdingen mangler jeg i den grad, så jeg vil lige snuppe din gode ide, med at få ryddet op og få overblik, så der ikke bliver købt mere.. det sidste er det sværeste..
    Knus fra ærø.

    SvarSlet
  5. Hej Anette.

    Du kan tro at jeg nød det, selvom dagen ikke gik som forventet.. men er det noget nyt hihi

    Mere om det i mit indlæg for i dag.
    Rigtig god søndag og jeg håber at dine hænder har det bedre.

    Knus Henriette ;)

    SvarSlet
  6. Hej Mette.

    Tak skal du have. Projektet blev lige lidt udskudt, men det er ikke skrinlagt. Jeg har jo heldigvis også en god lang søndag at bruge af :)

    Jeg håber at du har fået lidt ro i denne weekend.

    Mange knus
    Henriette :)

    SvarSlet
  7. Det er nemlig helt rigtigt Rikke.

    Jeg håber at du er ok, og at alt er som det skal være hjemme hos dig:)

    Mange knus
    Henriette

    SvarSlet
  8. Hej Mette Lykke. Ja snup du den bare, det er faktisk rigtigt hyggeligt at stå der og se hvad man egentlig har.

    OG OG du har så evigt ret. Det ER næsten umuligt ikke at komme til at købe mere garn ;)

    Rigtig god søndag
    Knus Henriette

    SvarSlet