03 oktober 2009

Uha da..

.. Det er mørkt her til morgen. (og ja nu er kl efterhånden halv elleve, men jeg får ikke lige skrevet dette indlæg i et hug )


Faktisk er her så mørkt i stuen at ikke engang marsvinene gider komme ud og lege i vores seng! Det siger noget om at de næste mange måneders morgner, måske ikke begynder som vi har været vant til her i sommer. Jeg sidder ellers her med en sovende kæreste ved siden af mig, og venter på at de skal komme ud og kilde ham under fødderne som de plejer. Det er så hylende morsomt at observere dem først forsigtigt og derefter mere modigt, slikke ham på tær'ne, for er der noget han ikke kan klare er det at blive kildet. Hihi

Han er hyper kilden og deres små futter der kravler rundt henover hans ben og mave under dynen er et syn for guder. Men altså ikke i dag. De gumler på deres salat og er ellers helt stille.




De udvikler sig hele tiden og har helt klart hvert deres personlighed. De er nu så "gamle"/voksne at de er lidt mindre balladeagtige, og det betyder at de når jeg tager dem op, er begyndt at nyde at ligge hos mig og bare sove. Specielt Cupcake som jo er den mest fremmelige af dem alle, kommer hver eneste gang med et kæmpe gab og derefter lægger han sig til rette som en anden lille vovse, med sit hoved på min arm. Som en lille baby snuer han så imens jeg stryger ham over pelsen. Stopper jeg op, åbner han lige det ene øje, kigger op på mig som om han tænker " hva du.. mutterfit hvorfor stopper du med det??". Han er som jeg en rigtig lille hyggefis. :)



Lakridsen derimod er stadig lidt mere sky i det, og han skal altid lige spille kostbar inden jeg kan fange ham ind, men når han først ligger i armen, så kan det nok være at der kommer hyggelyde ud af ham. En lille bjørneunge ligner han som han ligger der og knirker. Hans speciale er stadigt at han tror han er usynlig hvis ikke vi kan se hans hoved. Hi hi, strudsetricket kalder jeg det.
Det slår aldrig fejl. Er der udsigt til at jeg vil tage ham op, eller hvis han bliver forskrækket, så gemmer han sit hoved i høet eller under tæpperne. Han har bare overset at hans store pelsede bagdel ikke er sån at gemme, den stikker ud alle vegne, men jeg lader ham blive i troen for det kan jo ikke nytte at hans illusioner om egen smarthed går fløjten. :)



Karamellen har det bedst hos farmand. Vi andre er da ok fine nok at sidde hos, men er John i nærheden er der ikke meget kærlighed at få fra den lille fyr. Så snart han får indtaget sin faste plads i skødet på John, så putter han lige med det samme. Hans pelsede ansigt bliver helt rundt og skægget stritter til alle sider, og han nyder livet igen. Forresten har han de længste og flotteste knurhår af de fire, det er helt vildt så lange og lige de er. Mine to rødhårede kalder jeg dem. :)



Til sidst er der Chokofanten. Den lille efternøler..
HAN er stadig fremme i skoene og ikke sådan at få til at sidde stille. Der er fart over feltet og han er klart sin egen. Ikke på vilkår om han syntes det er skønt sådan at skulle sidde der hos mor og nusse. Det rene tidsspilde, nej så hellere spæne frem og tilbage i sofaen, lege gemme i tæpperne og hyle som en stukket gris når kølskabet bliver åbnet... Han ser så herlig ud, for lige midt på den sorte næsetip sidder der en brun plet. Den bevæger sig når han snuser til alt og alle. :)


Der er ikke mange nye billeder af dem, for de ændrer sig ikke så meget mere, men gud hvor har jeg også været flittig henover sommeren. Det er jeg glad for nu, for deres udvikling vil for altid være gemt og ikke glemt. Jeg har heldigvis masser af fotos hvor især Cupcake er i gang med noget han ikke må.. I denne uge lykkedes det ham ikke een, men hele TO gange at snige sig hen langs sofaryggen, fiske garnet frem af kurven og lige for næsen af mig, gnavede ham tråden over. Ku ik forstå hvorfor tråden var så våd... men der sad han nok så fornøjet med garn ud af munden.

Her har han gang i den røde, dengang jeg lige var begyndt. Uhh den taske er bare så interessant.

Og her er det den kurv der er fyldt med alskens herligheder især papir som er så skønt at gnaske på. Alle mine opskrifter er fyldt med små riller efterhånden Hihi

5 kommentarer:

  1. Hvor er de da bare nusser, dejlig med en lille opdatering, man føler jo ligefrem, at man har krav på at vide hvordan de har det:)
    Ja det er en lidt kedelig morgen /dag, men min veninde fra Tåstrup kommer her til Als idag, hun skal have skrevet papirer på det hus hun har lejet lige i nærheden af mig, så det varer ikke længe før hun invaderer Als for good:)
    Du må have en dejlig weekend med børn, dyr og mand.
    Knus
    Vibeke

    SvarSlet
  2. Kære Vibeke.
    Det glæder mig at du hygger dig over dyrene. Jeg syntes det lyder virkelig godt at din veninde kommer ned i nærheden af dig. Jeg er sikker på at I kommer til at få gavn af hinanden dernede på Als. :)))

    Tak og i lige måde. Regner det ligeså meget hos dig som hos mig??


    Knuuus

    SvarSlet
  3. Hej Henriette

    Det er ikke vejr til så meget idag. HAR været ude i det!!

    Jeg har haft undulater og husker godt de skolepapirer, som de har haft fat i. De havde sådan en pæn blondekant efter fuglenæb ;)

    Rigtig god lørdag under et tæppe eller en dyne.
    Knus Kari

    SvarSlet
  4. Kære Kari. Lige netop sådan tilbringer jeg min dag :-)

    I sofaen der er slået sammen igen, med en plaid, strik og film i fjernere. Intet andet duer. Normalt ville jeg nok også have bagt lidt godt, men jeg har syntes bare ikke jeg har lyst, sådan som det er for tiden.

    Fortsat god lørdag og pip pip til dig ;))

    SvarSlet
  5. De er utroligt søde, firlingerne :-) De elsker sikkert en weekend-gråvejrsdag, hvor far og mor har tid til hygge med dem i sengen.

    Det er et spændende tema, du bruger, hvor du kan udskifte baggrunden efter årstiderne.

    Rigtig god søndag :-)

    SvarSlet