10 oktober 2016

I dag er jeg bare træt

 

 

 

 

I går aftes fik jeg kvalme. Det kom snigende og var ikke til at blive kvit, så det endte som den slags ofte gør. Jeg kastede op. Der var ikke meget at give af, for appetitten er en smule nedslået, men sjovt nok tager maven sig ikke af den slags bagateller. Jeg gik slatten i seng, og vågnede helt uden for nummer først ved ni-tiden! Første tanke var kattene, som jeg jo var overbevist om måtte ligge og ralle af sult, dernæst kom trætheden. Og bevidstheden om, at mandag ville blive træls.

 

Op og i tøjet og fylde madskåle og kaffekop.

 

 

 

2016-10-09 09.14.33

Dernæst ud. Ud fordi det var vindstille og kun smådryppende. Ren stædighed har givet mig tre timer i det fri, med lidt oprydning og havenusseri. Konstant ignorerer jeg den sætning, som kører i ring konstant.. “det er meningsløst, det er meningsløst”. Selvom jeg føler søvnen sidder og prikker mig på den ene skulder som en djævel, vælger jeg at lytte til englen på den anden, og stædigt gribe min lille skovl, for at flytte lidt på en plante eller fire, som trænger til mere plads.

2016-10-01 08.26.05

Så jeg har altså flyttet kodriver. Og ryddet bedene for de sidste rester af morgenfruer. Jeg har klippet de næsten færdige høstasters ned, og også sankthansurt er røget for saksen. Begge har irriteret min øjne fordi de var væltet. Jeg har revet lidt, samlet frø og sidst men ikke mindst har jeg siddet i mit hjørne og bare kigget. Ud over haven. Og tænkt. Skal, skal ikke når den tid kommer, grave alle de flotte fliser op igen, som jeg har fået foræret i foråret. Skal, skal ikke tage både det ene og det andet med mig.

2016-10-09 09.06.13

Godt nok har jeg besluttet ikke at gøre en hujende fis før til nytår, men det er ikke det samme som, at der er spekulationer som er svære at lukke ned.

2016-10-09 09.15.42

Så ja. Jeg er træt. Mandagstræt. Og flyttetræt. Gammeltræt og parat til, at byde enhver velkommen, som skulle få lyst til at sende mig på en månedlang ferie til Bahamas. Nemlig.

 

 

(ps: intet er så godt at det ikke er godt for noget, for om ikke andet er nyeste drama sgu da årsag til, at genoptage regelmæssig aktivitet på bloggen!!)

4 kommentarer:

  1. Fantastisk at du orker ovenpå sådan en nat. Men nok meget godt med lidt lys og luft. Tankerne er desværre ikke altid til at slukke ej styre. Håber og tror du klarer det. Lene

    SvarSlet
  2. Måske skulle du sætte små skilte ved alle stauderne for en sikkerheds skyld. Når de er helt visnet ned er det svært at huske dem alle. Du kan så tage stilling til, om du evt vil tage aflæggere med når den tid kommer. Kan godt forstå,at det virker uoverskueligt.

    SvarSlet
  3. Måske skulle du sætte små skilte ved alle stauderne for en sikkerheds skyld. Når de er helt visnet ned er det svært at huske dem alle. Du kan så tage stilling til, om du evt vil tage aflæggere med når den tid kommer. Kan godt forstå,at det virker uoverskueligt.

    SvarSlet
  4. En måned på Bahamas! Det er vist ikke noget, du har diskuteret med Holger og Herman!��
    Jeg håber, du falder til ro i forvisning om, at du kommer til et godt og blivende sted, som forener de gode ting, der har været ved dine forskellige adresser indtil nu. Der skal nok blive en løsning på det praktiske i forbindelse med flytning. (Siger én, der bor i Vestjylland unden kørekort��)


    SvarSlet