09 oktober 2016

Fristen er lang, så jeg melder ro på og holder søndag

 

 

 

 

1.november 2017. Det er den afgørende dato, og der er heldigvis lige nu lang tid til. Der er faktisk så længe til, at jeg for det første gør alt hvad jeg kan for at lukke ned for niveauet af bekymringer, og for det andet insisterer på at søndag skal være som søndage i oktober er bedst.

 

2016-10-09 09.24.41

I en stol. Med to fungerende hænder og flere forskellige valg i strikkebunken. Måske en hjemmebagt bolle fra i går glider ned senere, og med let fordøjelig underholdning på skærmen.

 

Jeg har allerede været den lange liste af godser med udlejning igennem, og mandag sender jeg dem mails. Der er fem-seks stykker med potientiale, men jeg har en klar fornemmelse af, at det trods alt er uden for min rækkevidde. Alle har nemlig ret voldsomme beløb som indskud, og så nytter det ikke at gøre mere ved det, men jeg vælger lige at bede om at få tilsendt lidt information. Alt skal da prøves.

 

Når de mails er afsendt, gør jeg ikke aktivt så voldsomt meget mere før efter nytår. Det er nødvendigt for min egen indre ro, og for ikke at få hele mit efterår og den efterfølgende jul totalt ødelagt af spekulationer. Det eneste som kan ændre på den beslutning er et mirakel. Som feks en rig ukendt onkel fra Dubai med lyst til at testamentere mig penge. Eller som i at der uventet dukker lige DEN perfekte mulighed op, som det ville være dumt ikke at handle på. Eller at nogen vinder så kæmpe en gevinst i lotteriet, at jeg bliver betænkt med en portion penge til at købe udlejer helt ud.

 

Intet af ovenstående er dog andet end urealistiske fantasier, og den slags gør jeg mig ikke længere ret meget i. Jeg spilder i forvejen en del af min tid på tanker af enhver art, så der er ikke også plads i kalenderen til den slags fjollerier. Drømme… HRMPFF!!

 

Jeg kan forresten berolige alle, og lige slå fast at jeg nok skal tage ALT i betragtning. Helbred, katte, beliggenhed, økonomi, transport, indkøbsmuligheder osv osv osv. Det er så godt at I gider tage jer tid til at minde mig om det. Jeg takker og mærker så godt efter, hvad der er bedst for mig. Når tiden nærmer sig.

 

2016-10-09 09.04.18

5 kommentarer:

  1. Det er så godt at høre Henriette. Jeg blev sgu bare så befippet over din skæbne og jeg har tænkt på dig hele tiden, for jeg var bange for, om du kunne klare det. Du er altså sej og helt sikkert mere robust end for tre år siden. Dejligt :-)
    Det er blevet tid til indendørs hygge med brændeovn og stearinlys. Når jeg har luftet hunden i eftermiddag, vil jeg købe en kage med hjem og hygge med noget tv - og så "ro på"

    SvarSlet
  2. Må det være mig tilladt at smide et lillebitte ekstra forslag på banen?
    Mange steder findes der huse/hytter til skovarbejdere som nu lejes ud til alle mulige andre.
    Når jeg ikke har skrevet det tidligere er det fordi de ofte er små, dårlige, ubekvemme og ligger mere eller mindre utilgængeligt - til gengæld kan de være rørende billige.
    Kn du ikke bare arkivere forslaget i en eller anden krog, under etiketten "hvis alt andet glipper fra nu af og en evighed frem"

    SvarSlet
  3. Dejligt at høre at du har tænkt at nyde efteråret og ikke mindst julen som du jo var begyndt at glæde dig lidt til. December m hygge og begge børn kommer. Det skal nok blive godt. Det andet er der jo trods alt længe til. Så hip hip og hyg.

    SvarSlet
  4. Kære Henriette!
    Hvor er det godt, du har kørt bekymringerne ind på et sidespor indtil videre. Selv om de måske ikke bliver holdende dér i god ro og orden hele tiden, så er det en god og fornuftig beslutning.
    Jeg ønsker dig rolige dage med katte og strikketøjet og ....
    Varme hilsner,
    Hanne

    SvarSlet
  5. https://rito.dk/257-garn-tilbud-og-udsalg?utm_source=Facebook&utm_medium=CPC&utm_campaign=2016-09-01-A-Restgarn%2Fudg%C3%A5ende+garn hilsen Priska.

    SvarSlet