20 april 2009

opbevaringssyndrom



Min kæreste mener jeg har et opbevaringssyndrom.

Jeg aner ikke hvad han taler om!

Han siger at jeg har en mani for opbevaring af alle arter.

Det kender jeg ikke noget til..

Han tramper på enhver kasse jeg opdager hos storskrald :-(

- Det var jo en udemærket skotøjsæske der kunne bruges til noget.. SUK

Så snart jeg har fundet en æske/kasse/dåse og lagt den i bilen, skynder han sig at fjerne det ud igen. Gemmer det for mig så jeg ikke kan finde det. :-( :-(

Man kan da heller ikke vende ryggen til et sekund #¤"¤#!**#¤%%¤%¤&¤¤&/((


Sådan kan vi få lang tid til at gå med at skiftevis finde, smide ud, finde igen, smide ude een gang til , gemme og finde, indtil een af os opgiver og indser at vi skal videre i dagens tekst, og at andre på storskraldspladsen, er begyndt at stoppe op for at kigge og undre HMMMM


Har jeg et problem?? Døm selv:

En hylde med æsker, glas, dåser, krukker. Købte og hjemmelavede, gamle og nye




Tættere på..



En mini kiste med syting og masser af små rum



En kurv med en taske med sytøj, under et syskrin med masser af rum til brodergarn





Æsker i træ i køkkenskabe



Papæsker i entre



Æsker i skuffer



Bakker PÅ skuffer og æsker




Kuve med æsker , og bagerst flere skuffer



Et skrin med tegneting og æsker



Mini skuffer og skab




En af kurvene med garn..



EN kurv med en æske



Æsker med søm og skruer og de rummer også små mini metalæsker med dimser i..




Små og store skrin til alt det løse..




Ærligt talt, han er helt galt på den. Jeg har jo slet ikke taget billeder af alle de kasser, æsker, dåser, bøtter, skuffer, skrin, glas, poser og tasker jeg smed ud da jeg flyttede ind!!

26 kommentarer:

  1. Hihi, sikke en fantastisk orden du har i dine ting - det kan jeg ikke sige, at jeg har! I må have flere kvadratmeter end vores 80 - jeg ville ikke ane, hvor jeg skulle gøre af æskerne, hvis det var mine ;-)

    Klem :)

    SvarSlet
  2. Jeg syntes din reol er herlig med alle de opbevaringsbeholdere, og der er også nogle perler undervejs i de andre billeder, men indimellem undrer jeg mig over, hvordan man ved hvad der er i de forskellige æsker, jeg går da ud fra, at du ville have svært ved at leve foruden alle disse ting, du gemmer i æskerne, så hvis din mand ikke kan finde en bedre opbevaringsmetode, så må han jo leve med det, jeg tror, at han af og til kommer og spørger, om du har et eller andet han skal bruge, en skrue en snor, en krog, eller hvad ved jeg, og det skal du så bruge imod ham, det gjorde min mand altid mod mig, når jeg beklagede mig over hans samlermani.
    Nu er han død, og jeg står med et lager af alt muligt, og nu kan jeg ikke finde ud af at smide det ud, for det kan jo være, at man skal bruge det, ja,- det var altid hans ord, nu bruger jeg dem selv
    Mkh. Vibeke

    SvarSlet
  3. Hej Madame.

    Ja jeg har vist også en raptus omkring rækker og geledder og system. MEN det er måske en udlægger af det kaos der er i mine tanker hihi

    VI bor såmænd på 105 kvm og de er godt brugt skulle jeg hilse og sige. :-)

    Kærlig hilsen og klem tilbage

    SvarSlet
  4. Hej Vibeke og tak for besøget og kommetaren.

    Jeg har helt styr på indholdet :-) OG du har helt ret... Han spørger ofte efter et eller andet. Jeg vil dog tilføje at han er nøjagtigt på samme måde i kælder og på computeren. Vi passer perfekt på den front.

    Og som din afdøde husbond sagde, så KAN det jo være en dag at man skulle få brug for dette eller hint. Nemlig så

    Kærlig hilsen tilbage

    SvarSlet
  5. hehe! :-) NICE! likte det jeg... synes slike gamle esker er fine! :-)

    Monica

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Jamen du er da en rigtig kassedame, vist en sand kassemester med stor kassesucces, mens din bedre halvdel vist er fuld af kassesvig, han fortjener at blive puttet i en brokkasse.
    Jeg må advare dig mod at udvide din samling med kokasser, men kan opfordre dig til at give havens fugle en kasserede. Måske burde du glæde familien med en rigtig kasseret, nemlig frikasse!!

    SvarSlet
  8. Ihhh der er ikke noget bedre end at have en masse ting - og anskaffe sig flere - og så finde opbevaring til disse ting . . . opbevaring kan jo være så meget . . . netop derfor drømmer jeg om at få mere plads, så jeg kan få flere opbevarings - muligheder, så der ikke er ting der står og roder :0)

    SvarSlet
  9. Vad smart du har det med alla lådor och annat att förvara i. Snyggt också.

    Jag säljer på tradera och mina ungar blir tokig på mig när jag spar allt vad kartonger är för att ha att skicka grejor i.

    kram
    strömma

    SvarSlet
  10. Jeg kommer altid sådan til at grine på den gode måde over dine indlæg. Du er sgu ligeså skør, som jeg - Henriette og hvor er det dog befriende.

    Jeg er vild med dine kasser. Lider lidt af samme glæde, men jeg er i mani med at smide ud og give væk i stedet for at samle. Nå, ja - noget kommer der da ind igen... Men jeg forsøger.

    Ønsker dig en rigtig dejlig aften herfra engen ;-)SMIL - SMIL - SMIL

    SvarSlet
  11. WAUW du har mange æsker og jeg er vild med, den din reol ser rigtig sød ud med alle de æsker og glas. Og nej du har da slaet ikke for mange. :-)

    SvarSlet
  12. Hej Monica.

    Tak skal du have. Rigtig god aften til dig.

    :-)

    SvarSlet
  13. Hej Rimkoger og velkommen til her.

    Tak for det skønne rim, det er en ære at få sit eget rim :-)

    Rigtig god aften til dig.
    Og tak for kommentaren

    SvarSlet
  14. Hej Trine.

    Hvor dejligt.. en kassefrænde. hihi

    Tak for kommentaren. OG god aften :-)

    SvarSlet
  15. Hej Strømmas side.

    Tusind tak for dit besøg og din kommentar. Det varmer.

    Ja loppemarkeder er nemlig leverandør af mange fine æsker og kasser.

    Kram tilbage til dig smil

    SvarSlet
  16. Hej der på engen. Hvor det glæder mig at du tager så godt i mod mine indlæg. Og fedt at du er ligesom jeg.. hihi

    Det er altså også en kunst at kunne kassere..

    Rigtig god aften til dig også :-) :-) :-)

    SvarSlet
  17. Godaften Catarina og tak for kommentaren.

    Det er kærestens kasserede cd-reol der har fået nyt liv ved mit skrivebord. Den passede lige til mine samlinger.. hi

    God aften til dig

    SvarSlet
  18. HVis du har et samleproblem... så har jeg i den grad også :) forskellen er at du har RET meget system i dit ... det har jeg ikke ;)

    SvarSlet
  19. GOdmorgen Tina og dejligt at du kiggede forbi. :-)

    Ja ok, indrømmet... jeg eeelsker systemer og den slags. Men som en anden blogger fastslog så kan der være insoiration i IKKE at have system, dor der dukker nye ideer op, hver gang bunkerne vælter og skal bygges op på ny. hihi

    God tirsdag til dig :-)

    SvarSlet
  20. Hi Henriette! Thank you so much for visiting my blog and leaving comments- I always want to write back to you but have no email address to write to!

    I've tried to translate your blog and understand bits and pieces :-) I am guessing the pictures are of your craft space?

    I hope we can keep in touch!

    SvarSlet
  21. Jeg er da vild med dine æsker - har selv en del uden at der hoved og hale i dem, haha

    SvarSlet
  22. Hello Little miss Peberberry. And welcome to my blog. How wonderfull to read your comment, it pleases me so much you like it, even though you quite dosen't understand it all. I wish i'd written it in english too, but until now i've had no english readers. :-)

    I will send you an email, so you have my adress, and I would very much so, like to keep in touch,

    The pictures illustrate my passion for boxes, and other kinds of storage. AND I make a little joke about my sweethart's distress over it. He thinks i'm a little manic about it, so I ask the readers to judge for themselves.. hihi

    I've put your blogg on my bloggroll, because it deserves to be seen by my resders here in Denmark.

    So.. we'll keep in touch for sure. :-)

    SvarSlet
  23. Hej Margrethe. Smil det glæder mig at der er lidelsesfæller i blogland.. hihi

    SvarSlet
  24. Little miss pebberberry
    I have now posted my emailadress below my picture.

    :-)

    SvarSlet
  25. Du har da virkelig orden i tingene - det må være skønt. Jeg har også nogenlunde orden i tingene - ellers er det jo fuldstændig umuligt at finde sine ting :D

    SvarSlet
  26. Hej Anette. Hi hi, ja det må jeg nok erkende. Men med det kaos jeg har i hovedet er det nok en reaktion der er meget naturlig. :-)

    Tak for kommentaren.

    SvarSlet