15 marts 2011

Formiddagssysler

 

 

Jeg har fri i dag, da Sisse stadigt er syg og har valgt at holde butikken lukket. Når jeg skal være helt ærlig og det handler det jo om her i Det nye liv, så ku den dag ikke være faldet bedre. Jeg er ved at være ovenpå igen, men ved også at det er godt at jeg ikke overvurderer mig selv og mine kræfter, så jeg har syslet her til formiddag.

 

 

 

De små kvm betyder jo at her bliver trangt og rodet på NO TIME, og i sidste uge var jeg ikke huslig overhovedet, så her trængte til lidt opmærksomhed. For min egen trivsels skyld vil jeg gerne ha det så ryddeligt som muligt, og jeg prøver hele tiden at begrænse mængden af ting her ikke er brug for, og derfor jeg har igen et par poser og en kasse der skal flyttes.. et eller andet sted hen!!  Hvem der skal have æren af at huse det ved jeg ikke endnu, men faktum er at jeg allerede har mit liv spredt over det meste af Storkøbenhavn og endda også hos den lokale frisør.  Eneste problem ved det ( for mig ) er, at jeg går en tid i møde, hvor jeg må indse at det nedpakkede sommertøj og skoene skal findes frem fra gemmerne.

 

MEN HVOR ER DET??     Jeg river mig lidt i håret, men jeg finder det vel.

 

Hidtil har jeg simpelthen nægtet at se dette, som andet end et midlertidigt opholdssted, og jeg har derfor ikke villet gøre noget som helst for at indrette her. Det giver ingen mening for mig at indkøbe møbler og ting, som jeg bagefter ikke ved om jeg får plads til eller brug for, men jeg bider i det sure æble og erkender at jeg må ha skaffet mig en form for reol eller hylde arrangement. Een ting er, at alt hvad der ingen plads har, hele tiden flyder på det lille bord der er her, en anden er at jeg får flip af at jeg ikke kan se hvad jeg har af garn.

 

 

Faktisk har det været interessant at opleve, HVOR lidt man egentlig behøver i hverdagen. Her er barberet ned til det allermest nødvendige, og indtil nu lever jeg da fint nok. Jeg ved ikke lige hvad jeg skal mene om det??  Simple Living er en udemærket livsstil, en stil som tager vægten af ting og sager fra skuldrene og som giver mere tid til andre gøremål, da der jo ikke skal rengøres så meget, M E N.. jeg nægter at indrømme og overgive mig helt. Nægter at jeg skal fortsætte med at leve spartansk resten af livet og når jeg flytter videre. Dertil er jeg for glad for æsker, kasser, kommoder, skuffer, kurve og andre måder at opbevare på.

 

Een ting jeg ikke kan være spartansk med, og som jeg IKKE kan undvære i rigelige mængder er garn. Farverige bundter og nøgler af fibre der gør mig glad. Så derfor vil jeg nu finde mig en løsning til det problem.  Sådan her gider jeg ihvertfald ikke fortsætte :

Bemærk den lille håndstøvsuger.. Den suger godt, men larmer tusind gange mere end den største der fåes på markedet hihi.

 

Og så er jeg nået hertil på min hæklede trøje:

1 kommentar: