07 maj 2011

Lørdagens udsigt til sol

 

 

Ikke kun på himlen skinner solen, den skinner også i mit sind i dag :-)

 

Jeg skal nemlig om ikke så længe på arbejde i butikken, og jeg ved at lørdage derhenne er så hyggelige. Der er en helt særligt stemning af forventning om gode timer, og et par dejlige fridage hos alle der træder ind. Kunderne smiler, gadelivet blomstrer og jeg er vild med det. Sådan var det også dengang jeg arbejdede i interiurbutikken på Gl. Kongevej. De to gader, så forskellige de end er, har den samme ånd af lokalsamfund og lilleby i storbyen. Det summer af liv, af stemmer, fuglekvidr og fornøjelse simpelthen.

 

Efter timerne i selskab med Sisse og strik, kommer Metteb og henter mig. DET glæder jeg mig vildt til. Hun er fra Vanløse så vi tager en tur rundt, og kigger lidt på gamle minder. Jeg har ikke mødt hende før, men har jo lige gæstet hendes blog i denne uge, og vi har skrevet sammen i over et år efterhånden, så det bliver sommerfuglekrillende i maven at se hende. Og hun har hækletøjet med, så vi kan nørkle sammen til vi segner. Måske på en bænk ved damhussøen, der jo har masser af dyreliv vi kan kigge på, som vi sidder der med hver sit projekt. To tanter på en bænk.. *fnis*

 

Jojo.. denne lørdag er fyldt med sol. Det er den altså. I hvertfald i Vanløse. Og i mit hjerte. :-)

2 kommentarer:

  1. Godmorgen, Henriette. Du kan tro, jeg også glæder mig - og jeg har skrevet nogenlunde det samme som du ovre hos mig.
    Vi ses!
    mette

    SvarSlet
  2. Uhh jeg kan lige nå at kigge over til dig inden jeg kører :))


    Vi seeees snart.
    Knuss

    SvarSlet