23 december 2011

Juletræet med sin pynt..




Min forkærlighed for glaskugler trænger vist tydeligt igennem på billedet, men jeg har altså et eller andet med dem. Med “White Christmas”  på tv i baggrunden, og Rasmus i dyb søvn på værelset ved siden af, gik jeg stille og roligt for mig selv og fandt den ene kugle efter den anden frem. Der mangler et par stykker, som har mistet livet gennem årene, og traditionen tro røg der også noget i år..


Min ældgamle ( og aldeles politisk ukorrekte strømsluger) lyskæde sage plop, og så var det bal forbi. Ok, nu har den også mere end 30 år på bagen, så den har vel udtjent sin værnepligt, men det betyder at jeg i år må nøjes med levende lys, og så bliver det ikke et træ der er tændt hele tiden, som jeg ellers holder så meget af.

Skidt med det, der er også andet pynt der ikke er på træet i år, en mængde små ting og sager som jeg bare ikke gad. Derfor ser årets juletræ i mit nye hjem sådan ud:


Lidt tomt, uden lys eller dimser, og lametta (som mit glimmerhjerte ellers ELSKER), har jeg sgu også glemt at skaffe hihi. Det kunne ellers have kvikket op på det, men so be it.  Der hænger et par ting som skiller sig ud, og det er hver af børnenes sprælleringlemænd. De har også hver en kongekrone som lå øverst i kassen. Der er pynt jeg bare ikke kan finde, og fire ( mine eneste..) gyldne lysholdere fra Georg Jensen. Hvor de er må jeg finde ud af senere, lige nu er det bare et held at jeg købte antikke holdere i en genbrugs i sidste måned, så jeg  mangler heldigvis ikke.






Nu sidder jeg og kan slappe af et par timer. Skinken til aftenens måltid koger og passer sig selv. Der skal være grønlangkål til og flødebagte kartofler, ganske som vi helst vil ha det. Kæresten kigger forbi for at førjuleaftenshygge sammen med os. Masser af jul er der på tv, og derfor ser det ud til at vi får alletiders lillejuleaften i år. ( Og så vil jeg ikke tænke på at begge mine stakkels små poder er syge og skranter vel.)


***************************************
Jeg glæder mig i denne tid,
julesneen ej falder hvid,
men omvendt jeg meget har nået
og mange gaver fået.

Så pyt med sne i by og på land,
i år vi glæde os over julen kan,
i fred og med varme hjerter,
og lys fra de tændte kærter.



Mange dejlige dage har jeg haft i år,
og ønsker at jeg mange flere når,
inden året for allersidste gang,
siger tak for kampen, med en sang.

*************************************************

RIGTIG dejlig lillejuleaften til alle :-)))

6 kommentarer:

  1. Synes dit træ er rigtig fint !

    Ønsker dig en dejlig jul, og håber du får stunder med ro , hvor du bare kan nyde.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Kære Marianne, tak skal du have. Jeg ønsker bestemt dig det samme, der er sågu da brug for det nu ik..;)

    Rigtig glædelig jul og mange kærlige hilsener
    Henriette

    SvarSlet
  3. Sikke et festligt træ, pyt med lys og glimmer. Du lyser jo det hele op ;o)
    God lillejuleaften til dig også.
    Kram

    SvarSlet
  4. Hi hi sådan en lyskæde har jeg også, sådan en med mange mange år på bagen (og strømsluger) og ja træet skal da helst stå tændt når man er hjemme. Det hygger så dejligt ;0)
    Nu ved du hvad der skal skrives på ToDo julelisten til næste jul (lyskæde og lametta)og så kan du glæde dig over en rigtig dejlig jul i år.
    Knus til dig Henriette og glædelig jul ♥

    SvarSlet
  5. Dit træ er meget smukt. Vi har også kun levende lys på juletræet, det giver en magisk stemning juleaften.
    Elektrisk lys hører ikke hjemme på et juletræ - synes jeg
    Glædelig jul

    SvarSlet
  6. Du ønskes også en glædelig jul ;)

    Kh Yt

    SvarSlet