03 februar 2012

Pippi langstrømpe er på besøg

 

 

 

 

Som Pippi er jeg glad i dag. Jeg har nemlig været i forretningen og noj hvor var det bare dejligt. Nu hvor kroppen er ved at være afgiftet fra ketoganen, mærker jeg langsomt og dag for dag, at jeg bliver mig selv igen. Jeg er lidt mere frisk i bøtten, har lidt mere energi og føler også glæde på en anden måde.  Ved gud de piller er en gave for migrænen, men en pest for kroppen.

 

Man kan jo ikke være væk i mere end ti min derhenne fra, uden at der kommer nye varer på hylderne, så jeg har hjulpet lidt til med at lægge på plads og rydde op. Det føles godt at kunne være bare en lille smule til gavn, og så er det heller ingen sur pligt når man som jeg kan gramse garn i rå mængder. Uhmm

 

 

Vi har fået flere forskellige skønne ting, og jeg har ikke styr på detaljerne endnu, men lidt billeder har jeg fået med hjem til jer. De kommer her:

Mayflower Daisy.

 

Lækker Alpaca fra Hjertegarn. ALLE farverne er helt vidunderlige og jeg kan mærke at der mindst eet nøgle med hjem af hver farve. Det Må der bare. Det er så blødt så blødt.

 

Blødt er også dette sokkegarn med en smule glimmer i. Trods glimmer er det skønt og slet ikke kradsende som det ellers godt kan være. Douche forårsfarver har nøglerne. Store er de også, og der er nok til mindst eet par sokker.

 

SÅ er der det her fra Lang.  Genbrug af jeans og i gode farver. Blødt og dejligt at ha mod kroppen.

 

Her er små kompakte nøgler i flerfarvet bomuld. Jeg fik ikke rørt ved det, og er heller ikke helt sikker på præcis hvad garnet består af, men det finder jeg ud af i næste uge. Jeg snuppede bare et billede af vinduet.  120 m/ 50 g og fra Lang.

 

Anisia og Scilla ligger her. Anisia er noget alpaca vims noget og tyndt tyndt. Perfekt til lace feks.  Scilla er 100 % bomuld og det er båndgarn. Farverne er klare og smukke.

 

Til sidst er her en anden ny sokkegarnting. De fås både i ensfarvet og tre slags med striber. Jeg kan sagtens se andet end strømper strikket i dette garn. Det er også dejligt at røre ved og har en god ulden fornemmelse over sig.

Garnet er en del af  “trygge tekstiler”  og total øko.  Ikke dårligt. Ikke dårligt. :-))

 

 

 

Hjemme igen er det tid til en pause. Godt pakket ind og med varm kaffe. Jeg har taget temperaturen på køkkenet, og der er lige præcis 12 grader!  Med andre ord.. Jeg bliver i stuen gør jeg.

 

Måske jeg skulle strikke mig et par Pippi sokker som dem her:

 

 

8 kommentarer:

  1. Uhhh det garn det med glimmer i...... Det kan jeg li`...

    Dejligt at du kom ned og kunne hygge lidt..... Selvom det næsten må gøre ondt at skulle forlade alt det dejlige garn på hylderne ...

    Hyggehygge
    Marianne

    ps....... det sgu da MØG koldt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig lige hvad det er, men så er det da herligt at du skal danse i morgen,det får man garanteret varmen af :)

      Garnet med glimmer må du se at komme forbi for at mærke... Ku være så hyggeligt at hilse på dig.

      God weekend
      Kh Henriette :)

      Slet
  2. Rigtig godt at du har haft en god dag i dag med alt dit yndlingsgarn :) - og godt at Ketogan-eftervirkningerne er stort set væk..
    God weekend - og må den bringe dig glæde, ro og masser af afslapning,
    Knus Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne. Jeg har sådan glædet mig over at kunne komme afsted.

      I lige måde og i lige måde hihi.
      Kh Henriette :)

      Slet
  3. Uhm en masse lækkert garn :-) Godt at du har det bedre, god weekend :-)
    Knus Tenna

    SvarSlet
  4. Hej Tenna.
    Tak skal du have og også rigtig god weekend til dig.
    Knuus
    Henriette :))

    SvarSlet
  5. Lækkert lækkert garn. Har "din" forretning webshop? Strømpegarnet med glimmer, uha uha det måtte godt ligge hjemme hos mig :-)
    Pippi-strømper er skrevet på to-do listen her, men kors hvor er den efterhånden lang....må vist ha den tyndet lidt ud ;-)
    Hvor er det godt at du har fået det lidt bedre igen....håber det holder lææææænge, så du kan komme afsted og gramse på garn rigtig tit :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jane.

      Nej desværre ikke, MEN jeg vil meget gerne sende dig noget garn, hvis du vil det. Bare skriv til mig så klarer vi det. Der ryger bare et girokort med, eller du kan overføre penge via Netbank. Det er ikke noget problem.

      Jeg er så glad for at være mere energisk kan du tro. Problemet er så kun at jeg vil en masse og dermed intet når, for kan jeg beslutte mig til noget.. ? NIKS hihi.

      Dejlig søndag
      Knus
      Henriette :)

      Slet