20 marts 2014

Jeg fik en blokade i tirsdags

 

 

 

IMG_8167

Et medicintjek hos FLINK og MEDGODTID ny læge i Rødby, førte til en opdatering på min hånd. Hans spontane reaktion, efter min beretning om forløbet indtil nu var, at jeg da ku prøve at få lagt en blokade..  Om ikke jeg var blevet det tilbudt allerede? 

 

Stum af overraskelse ku jeg bare svare, at næææh det var jeg sådan set ikke!

 

 

Frem kom sprøjten og mine håndled. UD sprang vilde tanker om, hvordan jeg igen ville kunne strikke og hækle inden længe, og en smule overrasket gik jeg derfra, fordi han efter stikkene spurgte om, hvordan jeg ville betale..  Må indrømme, at der blev jeg helt stum igen. Jeg ved ikke.. måske jeg er gammeldags, eller bare forventer for meget, men i GAMLE dage var den slags her og nu behandlinger ikke noget man betalte for. Jeg fortryder nu ikke at jeg fik det gjort, men jeg ville gerne lige have vidst det på forhånd, for jeg rutter ikke med mine penge for tiden. De går til mad og blomster. Hver uge afvejer jeg mine 400 kroner, så de kan holde mig mæt, og samtidigt glæde min sjæl. Der er ikke plads til andet end det, for nu at sige det pænt.

 

Nå, men i hegnet med det. Tirsdag aften var jeg selvfølgelig HELT nede over, at jeg absolut ingen bedring ku mærke. Faktisk tværtimod..  Pludselige var hele højre hånd ubrugelig, og i går morges da jeg skulle afsted til DAT kurset, var det ikke meget bedre. Derfor var optimismen noget afmålt, og jeg nærmest parat til at ringe til lægen og kræve mine penge tilbage, da jeg ramte de 24 timer fra stikkene blev givet. Jeg mener.. skidtet virker jo ikke! SÅ MÅ man kunne klage ing’

 

Heldigvis handler jeg jo ikke særligt hurtigt, og uden at jeg lige kan sige hvornår, var smerter og trykken og prikken og kulde lettet en smule, da jeg i aftes gik i seng. Det tog så lige halvandet døgn at nå dertil, og nu her til morgen er det første morgen jeg vågner op UDEN en død hånd/arm. Hvilken fornemmelse det er. Jeg må nok stadig afholde mig fra at spille fandago, og gå til angreb med fuld kraft på havens bede, for alt er ikke godt, MEN… det har afgjort hjulpet.

 

Iøvrigt var jeg traditionen tro, lige nede ved kajakklubben i går efter DAT i Maribo, og UHH det var en kold fornøjelse.

IMG_8219IMG_8222

 

Ingen hyggelige billeder af mildt vejr og skønt lys derfra i denne omgang, men jeg skød da et par ænder:

IMG_8217IMG_8227

4 kommentarer:

  1. Jeg håber at hånden holder og blive endnu bedre!! God dag til dig :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har da aldrig hørt, at man skal betale for en blokade, det skulle du da have været orienteret om føør han stak.

    SvarSlet
  3. Nej det lyder underligt at du skulle betale ?
    Jeg har fået mange af og særlig efter at jeg blev opereret i skulderen og har aldrig skullet betale.
    jeg kan godt forstå at man skal betale for vacciner hvis man skal ud at rejse..har man råd til at rejse må det også være råd til vacciner og forsikring...men som førtidspensionist og folkepensionist skal man eks. ikke betale for influensa vaccine.
    Jeg har nu aldrig troet så meget på blokader...det er som at "tisse i bukserne", hjælper lidt men virkningen er hurtig overstået.
    Så lad nu de hænder hvile..ikke noget havearbejde og pas på med at strikke så du endelig kan få den operation overstået.
    Jeg tror at det er all den strikning der har ødelagt dine hænder. Lidt er godt men for meget er skidt.
    Sådan er det med alt.
    Min datter fik skedehindebetændelse i håndleddene konstant da hun var blomsterdekoratør med egen forretning..og det er faktisk alm. i den branche.
    Hun er i dag grafisk designer så hun kan bruge sine kreative evner på en anden måde.

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  4. Jeg får også blokader for tiden, har hækleskulder, men betaler drikke for det, fik en henvisning til en anastæsiolog af min praktiserende læge, han giver også, gratis, akupunktur, mod bla migræne. Synes du skal spørge din læge, hvorfor han tager penge for det.

    SvarSlet