13 april 2015

Stuerne i sommertøjet

 

 

 

 

IMG_4766

En kold søndag er oplagt til eksperimenter indendørs, og sådan gik det til at jeg endte med, at få stuerne klædt i sommertøjet.

 

 

Egentlig var det mest min ide med at bygge min egen garnreol, som satte gang i den helt store forårsrengøring, men ideen selv blev ret hurtigt droppet, for efter at have bakset lidt med mulighederne, stod det klart at den ikke ville fungere. Af flere grunde.

IMG_4746

Allerførst er de iøvrigt gode kasser jeg har fået, alt for beskidte og de lugter af værksted, hvilket ville kræve en bunke kræfter og motivation at få fjernet, og som jeg ikke har. Jeg gik lidt og kiggede på arrangementet en tid, for at mærke efter om det kunne bruges, men nej.

Så de røg ud i haven og har nu en skøn og meget bedre fremtid som blomsterkasser.

IMG_4748IMG_4750

Det så også alt for klumpet ud i den lille stue. ..

 

 

Da de først var fjernet igen, tog tingene fart. Her er blevet rent og ordentligt, efter en længere periode med bunker allevegne og støvrotter i alle hjørner. Min lænestol er kommet på plads, og jeg kan i den forbindelse lige tilføje, at Holger har godkendt den..  Ikke så snart den var sat på gulvet lå han i den, og så måtte støvsugning og betræk bare vente til senere. Det var vist da også derfor jeg gik i gang med at rydde op, nu jeg tænker efter.

 

Her er blevet så fint, og man skulle jo ikke tro at her reelt er plads til en hel lænestol med skammel til, men det går fint. Og ser godt ud. Jeg er lykkelig for den, og da Holger ikke var tilfreds med ikke, at kunne ligge lige op og ned af mig da kæletimen var forbi, ja så måtte jeg jo opfinde en seng til ham. Som en anden prinsessen på ærten kan han nu ligge i en kurv med en bunke tæpper og bløde puder som madrasser. Jojo. Her er nemlig helt fastlagte rutiner. Når Holger kommer ind udefra, så begynder han med at spise, derefter sætter han sig og venter på at jeg smider hvad jeg har i hænderne, så han kan hoppe op og ligge i skød. Er jeg for længe om det begynder han enten at hyle, eller også at hage sig fast til mine fødder! Det bruger vi så en times tid på, eller så længe som det tager kræet af slumre tungt nok til, at han accepterer at jeg forsigtigt flytter ham. Derefter ligger han så enten ovenpå mine fødder, eller ved siden af mig i den anden ende af sofaen.  Når han ikke gider det mere, vil han ud. BUM.

 

Jeg regner dog med at når jeg igen kan have vinduet åbent permanent, at han så vil genopdage sin plads i karmen.

IMG_6377IMG_6381

 

 

 

 

Her kommer resultatet af søndagens anstrengelser:

 

IMG_4744IMG_4754IMG_4756IMG_4759IMG_4761IMG_4763IMG_4764IMG_4765IMG_4768IMG_4772IMG_4774

 

 

 

Jeg er så glad og her er både lyst og fuldt af løfter om forår og sommer. I aftes da jeg sad og strikkede stod det dog klart, at fjernsynet lige skal reguleres lidt, så det gør jeg i dag. Her er nemlig totalt hyggeligt om aftenen nu, og jeg kan snildt se det fra min nye plads, med lidt regulering.

IMG_4781

IMG_4778

11 kommentarer:

  1. Hvor er det fint og hyggeligt :) Et godt sted at leve :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Miri, det hjælper på det, og jeg begynder at føle mig tilpas her. Det har taget sin tid, men det har det jo gjort hver gang jeg er flyttet.. Det ER bare svært at falde på plads på ti sekunder. :-) Det kommer lidt efter lidt

      Slet
  2. Hvor ser der hyggeligt ud. Rigtig forårsagtigt. Det er til at blive glad i låget af! Ha`en dejlig dag. Kram fra Vibeke. (-;

    SvarSlet
  3. Helt enig med dig i, at de kasser gør meget mere gavn uden for som plantekasser. Du har fået lavet det rigtigt hyggeligt, synes jeg, dejligt tøse-hule-krea-agtigt :)
    Mette L

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Mette :-) Man må være realistisk og kende begrænsningens kunst i et dukkehus

      Slet
  4. Hvor ser det skøn ud hos dig - dejlig sommerligt. Du er igang med at hækle et viskestykke/håndklæde i blå og hvide tern, du fik knækket koden til sidst. Det jeg vil høre er om du vil skrive mønsteret ned og sælge mig et ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Helle. Uha.. jeg ved ikke om jeg kan forklare det så det er til at forstå for andre end mig selv. Lige nu kan jeg ikke samle mig om det, MEN.. jeg skal nok sige til, hvis jeg får det gjort på et tidspunkt. Ovre hos http://gitteblinkilde.blogspot.dk/ Kan du muligvis finde noget, for det er hos hende jeg har set dem. Mange hilsener Henriette :-)

      Slet
  5. Hvor bor du hyggeligt. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi, mange tak for det og for at du kigger forbi :-)

      Slet
  6. Hvor blev den stol med skammel da fin- og kasserne er jeg sikre på få et flot og værdigt liv med planter i - det bliver da lækkert!

    SvarSlet