02 november 2015

Fik jeg sagt at jeg overdrev?







.. hvis ikke, så lad mig her slå fast, at jeg er SÅ færdig. Som i jegkanikkeengangløfteminkaffekop færdig!











Det har været de bedste to dage jeg har haft i lang tid. En lørdag og en søndag med en form for meditativ tilstand, som jeg har gået rundt i udenfor. Intet er hastet igennem, og det har kun været en gren ad gangen i stedet for alt, hvad jeg overhovedet er i stand til at trække afsted med. DEN har jeg været på, og det gør jeg ikke igen. Så jeg har altså hentet en gren fra den enorme bunke, som ligger efter træet blev fældet i foråret. Bunken ligger i Majbritts baghave, og er efterhånden filtret fuldstændigt ind i meterhøje nælder, lidt andet godt fra ukrudtsbogen og, hvad der nok er allermest bøvlet, tommetykke og meterlange rankler af brombær. Det er helt vildt, som de kan vokse sådan nogen! Det er det rene kluddermor at vikle det hele fra hinanden, men man må bare tage fat fra en ende af.



Så det gjorde jeg.





Een lang gren. Trække hen til hegn. Kaste over og ind i på min side af hegnet. Trække hen og lægge ovenpå. Jeg er nødt til at gøre det sådan, for nederst i haven, kan jeg ikke komme til at bygge inde fra nabohaven, fordi der er så tilvokset med brombær og nælder. Stille og roligt vokser mit hegn, og henover sommeren har jeg lagt lidt mere ovenpå, når der har været motivation til det. Det ender med at blive så godt. Jeg kan se det allerede nu.









Der skal stadig bygges, især helt nede bagerst, og der er også stadig masser af matriale at tage af, men i dag bliver det ikke. Jeg kan ikke engang tænke tanken, at gå en tur derude. Jeg har nok at gøre med, at få hejst mit legeme op af sofaen, hver gang jeg har en kat, som vil ind eller ud. Jeg mangler faktisk både mælk og andet til min daglige overlevelse, men DET får bare være.





Man kunne næsten godt tro jeg lå på mit dødsleje, sådan som jeg piver, og det føles sgu også sådan, men jeg er bare godt brugt. Fik jeg sagt det..








Ingen kommentarer:

Send en kommentar