01 november 2015

November er hilst velkommen med lys, busk og pyntegrønt

 

 

 

IMG_9341

IMG_6670

Ok, jeg er godtnok træt nu. Og en smule kold. Hele weekenden har jeg været i haven fra tidlig morgen og til ved et-tiden, så mine ambitioner er opfyldt, men nu kan jeg altså heller ikke mere. Tror ikke engang jeg orker at strikke, selvom jeg allerede har vantepar nummer to i kikkerten. Jeg har ærlig talt knoklet lige lidt for meget på, men det greb om sig, og jeg blev grebet af det smukke vejr, de fine farver og ja.. så tager jeg da bare de næste dage på langs.

 

 

IMG_6668

Jeg er tilfreds. Er nået et godt stykke videre med hegnet ind til naboen. Har fået samlet masser af proviant til dekorationer, som er aftalt med kiropraktoren. Der er indrettet endnu en siddeplads, og så er der flyttet buske. Seks styks for nu at være helt nøjagtig. Inde ved Majbritt står alt muligt guf, og da hun ikke helt kan finde lyst eller gejst til at tage fat på det kæmpe arbejde med at rydde grunden for ukrudt, så snupper jeg alt hvad der ellers bare står og hensygner. Det må jeg heldigvis evigt godt.

Der er både store buske og små. Alle er de gravet op med en solid rod, og nu bor de hos mig.

2015-11-01 12.36.25

De er sat ved hegnet, for jeg vil gerne have en række forskellige buske hen ad vejen, som kan pynte med forskellige farver af løv og bær.

2015-11-01 12.37.432015-11-01 12.37.56

2015-11-01 12.36.482015-11-01 12.37.01

De to af dem ved jeg ikke hvad hedder, men der er en lille parykbusk og så er der jo en snebær. DEN kender vi alle, og den er så elegant synes jeg.

I morges drak jeg kaffen derude, efter gåturen med kattene, og så blev der tændt et lille bål i tønden. Alt hvad der kunne høres var knitren, pip og blade som faldt til jorden. Det var helt magisk og DER ramte den mig. Følelsen af glæde, lykke og taknemmelighed. Ikke et skund for tidligt hvis I spørger mig.

IMG_9414

2015-11-01 12.40.382015-11-01 12.41.002015-11-01 12.41.50IMG_6641IMG_6645

IMG_9412

IMG_6657IMG_6663IMG_6669

 

 

 

Nu sidder jeg i sofaen, og jeg har spist den rene luksus efter sådan en udedag. Svedig ostemad med krydderfedt under, en hjemmebagt bolle, konfekt og ristede klejner. Uhm det trængte jeg til. Der er varme i brændeovnen, og på smarttv’et der der klassisk koncert med Vivaldi at lytte på, og DET er også lige hvad jeg kan rumme nu.

2015-11-01 13.21.11-1

 

 

 

HOV! havde da nær glemt:

2015-10-31 09.34.27

Seks sorte sække med fremtidig kompost er det også blevet til. De står nu og hygger sig indtil næste sæson.

3 kommentarer:

  1. Hvor ser der hyggeligt ud hos dig, Henriette! På den gode efterårsmåde :-) Sjovt at du går tur med dine katte. Jeg havde også engang en kat der gik tur. Han gik med når jeg luftede hundene. Og en dag da jeg var gået på arbejde (jeg underviste på en skole der ikke lå så langt væk), opdagede jeg at Lakrids, som katten hed, var fulgt med mig på arbejde. Så måtte jeg gå hjem med katten :-)
    God søndag aften til dig!
    Hilsner fra Nana

    SvarSlet
  2. "Følelsen af lykke, glæde og taknemmelighed."... Jeg bliver glad Henriette, mit hjerte hoppede lige et kort øjeblik af bar glæde på dine vegne.
    Og så synes jeg altså du er sej - her sidder en anden og laver intet, mens du bare knokler løs og skaber hygge af det rene ingenting dag efter dag efter dag...

    SvarSlet
  3. Du er fantastisk.
    Det er så dejligt du er kommet lidt ovenpå. Det har du fortjent!

    Og så knuselsker jeg simpelthen billedet af Holger i bladene.

    SvarSlet