05 august 2009

Garn og strikkeklub

Jeg viser lige hvad det er for garn jeg har brugt til mit lyse sjal..


Det er to slags sammen. Den ene er vist det der hedder supersoft fra Svit. Nu har hun jo lukket for sin netbutik, men jeg er sikker på at det fra Holst også kan bruges. På den store spole er noget der hedder bourettesilke, også kaldet råsilke . Jeg anede ikke hvad jeg ville med det da jeg købte det, men tænkte at det ku jeg nok finde anvendelse for. Det minder i tråden lidt om hør syntes jeg.
Sjalet er strikket på pind nr 6. Jeg har jo mine Knit pick pinde, og der kan man forlænge wiren hele tiden efterhånden, som arbejdet bliver større og større. De er super og jeg er vild med dem.



Strikkeklub projektet er ikke glemt, men jeg har ikke lige haft energi til at komme videre med planerne. Jeg tror at jeg i morgen vil finde en dato og lægge den ud her. Det taler jeg lige med Losarinas mor om. :-)

Vi er fire til en start og flere er velkomne, men indtil da glæder det mig at det kan lade sig gøre.
Juhu for det.

8 kommentarer:

  1. Lækre sager. Har netop strikket en tunika i Supersoft - og dét er guf-garn :-). Det samme kan siges om pindene - sidste år købte jeg et sæt med Knitpicks pinde i forskellige størrelser. Og det må jeg sige: det er næsten min bedste investering til dato. Der er ikke noget som godt værktøj :-))

    Hav en skøn dag.

    KH Gittemay

    SvarSlet
  2. Hej Gittemay. Nej jeg har også systematisk købt, så jeg nu har alle str både i strikkepinde og hæklepinde. Kun er de tynde hæklepinde( nr 3 og mindre), lagt lidt på is. De er alt for tynde at holde på syntes jeg, så der har jeg måttet bide i det sure æble og investere i en af disse her gigtpinde. Det er ikke noget der huer en, der elsker at tingene passer sammen og at der er system og ensartethed i samlingen. :-)

    Nu vil jeg så begynde at samle på strømpepindene. Har indtil videre nr 5, for den skulle jeg bruge som ekstra støttepind da jeg strikkede det første sjal. Det er nemmere end den lange wire der er på arbejdet. Lidt svært at forklare. .-)

    Ja supersoft er godt strikkegarn, og jeg købte jo et lille lager fra Holst, da jeg fik mine SP-penge udbetalt. Det var en god investering.


    I lige måde Gittemay. Knus knus ;)

    SvarSlet
  3. De er bare så fine, dine sjaler. Jeg kunne godt tænke mig at se og mærke dem i virkeligheden og måske afskrive opskriften!

    Jeg glæder mig til strikkeklubbens start. Måske vi kan tale om det den 26. ds., når vi ses.

    Knus fra engen ;-)

    SvarSlet
  4. Hej Jeanette Mariae. Nå ja, det var da en god ide. Jeg tager sjalerne med og opskriften. Så kan du kopiere og få en fornemmelse for dem.:-)

    Glæder mig til at vi ses.
    Knus Henriette :-)

    SvarSlet
  5. Jeg glæder mig til at se den hvide sjal i virkelighede, hvor jeg også kan mærke på det :-)

    SvarSlet
  6. Tak kære Henriette. Har noteret mig dine skriverier. Er lige nu selv i gang med et sjal, hvor der skal tælles og tælles og tælles. Fine ting du får lavet og så flittig du er :-)

    SvarSlet
  7. Godmorgen Lotus. Uha, viser du det frem snart?? :-)

    Ja lige for tiden er der masser af lyst til at producere. Det er dejligt

    Rigtig god dag til dig :))

    SvarSlet
  8. Godmorgen Miri. Det kommer du til om ikke så længe :-) det bliver hyggeligt er jeg sikker på

    Mange knus henriette

    SvarSlet