16 november 2009

En harmløs baktus spreder sig

Jeg tør næsten ikke skrive det, for jeg er lidt overtroisk, men her der ikke nogen ond baktus der spreder sig.

En harmløs baktus er tilgengæld ved at vokse frem, og halløjsa hvor bliver den flot. Jeg er så vanvittigt betaget af garnet, og kan slet ikke beskrive de farver der viser sig på pindende. Jeg har taget et billede som jeg håber kan vise bare lidt af forløbet. Det er nemlig helt unikt.

Hver evig eneste maske har en forskellig farve, nøje og fint afstemt efter forrige og jeg fatter ikke hvordan det kan lade sig gøre. Jeg mener.. det er håndindfarvet. Jeg ved intet om processen med at farve garn, men nogen har altså siddet og farvet det på en måde så farveskiftene er så korte, at der aldrig er to masker ved siden af hinanden der har samme farve. Når man sidder med pinden i hånden, ligner den faktisk at farvekort. Prøv selv at se her:


Med mit lille kamera er det temmeligt svært at fange farverne og de kommer ikke helt til sin ret på billedet. Det er svært at se at hver en maske faktisk har sin egen farve, men det har de altså og jeg er dybt fachineret.


Mit sjal er færdigt og jeg kan nu sige at jeg kun mangler een julegave der skal være færdig, så har jeg alle klar, undtagen børnenes. Der er ingen af dem der ville blive særligt begejstrede for mors hjemmestrik, så de må indkøbes i de dertil indrettede butikker.

Jeg har også denne gang hæklet en kant hele vejen rundt, og selvom garnet er tykkere end kaunien, er det blevet rigtigt godt, og nu mangler kun vasken og så at det skal strækkes lidt ud.

Det har fungeret fint med at smide maskerne her også, og det har et lidt mere rustikt udtryk end det grå. Alt i alt er jeg tilfreds med resultatet. Og så er det forresten ret sjovt at se det vokse frem, efterhånden som de "tabte" masker får lov at løbe i gennem arbejdet. :)



En ny uge begynder i dag og jeg er mere afslappet i sindet end længe. Der er ro omkring mig, vores utilfredse knægt holder sig helt og aldeles på afstand af mig, og umiddelbart kunne det lyde som en betænkelig situation, men her må jeg indrømme at det har gjort mit liv og min hverdag så meget lettere og mere behagelig. Trist som det er, er sandheden nu bare den at jeg har det fint med det. Ikke at skulle diskutere, modtage kritik og spydigheder, ikke at skulle mærke den ubehagelige energi der er omkring ham, betyder virkelig en hel del for min trivsel. Som det er nu, lever han og jeg tilfældigvis i samme lejlighed, men vi kommer ikke hinanden ved. Han er i øvrigt ikke hjemme de næste fjorten dage ( nu får vi se med det.. ), utilfredsheden med at skulle betale husleje er så stor, at han endnu en gang er blevet hentet af mormor!

Fred være med det.


Jeg mærker også at min energi og mit humør langsomt er ved at indtage min krop igen, men jeg skal ikke overdrive og derfor gør jeg ikke mere end jeg ved jeg kan. Jeg har tre aftaler i denne uge, den ene ikke lige noget jeg havde kalkuleret med, og jeg håber at jeg kan overholde dem alle, den første er i morgen aften. De pelsedes mor har inviteret til en sludder og lidt the, og det glæder jeg mig til, for er der noget der kan få mit humør op, så er det da at sidde med et lille marsvin i hænderne, og dem har hun jo masser af. Spørgsmålet er så bare om jeg kan klare at tage hjem igen UDEN at tage en baby med mig...

Cupcake er nu så stor at han næppe kan kaldes et lille marsvin længere, men han er stadig den morsommeste af de fire vi har omkring os. Her er han gået kold efter en lang løbetur i vores seng.
Lakridsen er heller i just lille længere, men han er stadig en blød lille bjørn at se på



Uha jeg må være stærk må jeg

12 kommentarer:

  1. Uha, sikke et smukt sjal, det er jeg vild med. Hvis du mangler en at strikke til efter Jul, så skal du bare sætte sådan et til salg, jeg skal gerne være den glade køber ; )
    Dejligt at du har en god uge foran dig og at du er på vej op igen. Dejligt at høre : )
    Knus

    SvarSlet
  2. Det er godt smukt det garn ! Forstår din glæde. Og dejligt du er ved at finde roen igen. Kan slet ikke forestille mig , hvordan I kan klare at leve i sammen hus på den måde...Men flot , du kan finde en vej- knus

    SvarSlet
  3. Helt ufarlig var den Baktus altså ikke her. Jeg fik fik baktusfeber og måtte præsere hele seks af slagsen, inden feberen lagde sig igen (fnis...).

    Det er dejligt at læse, at du har det så godt, kære du ;-)

    SvarSlet
  4. Nåååå - det var synd, tænk at han sådan skal betale husleje, godt der var en mormor der fik ondt af ham ;-) nej, undskyld jeg er noget sarkastisk, men helt ærligt...

    Dejligt, at du ser lidt lys foran dig... ;-)

    SvarSlet
  5. hvor er det dejligt at det går lidt bedre hos jer - selvom den unge mand holder sig for sig selv. Det er sundt at lære at tingene - ja selv mad og toiletpapir - koster. SMUKT sjal!! Knus og god mandag.

    SvarSlet
  6. Dit nye "løbe"sjal ser rigtig dejlig ud og sikken en flot farve.

    De bliver nok klogere med tiden de unge stædige mænd.

    du lyder til at hvile en del mere i dig selv i dag og det er dejligt at høre.

    Knus Kari

    SvarSlet
  7. Hej Rikke. Jamen det ku da ikke være helt umuligt, du kan jo skrive til mig, så finder vi ud af hvad du kunne tænke dig jeg skulle strikke sjalet i.. ;)

    Tusind tak for kommentaren og god tirsdag til dig
    Knus

    SvarSlet
  8. Helt ærligt Miri, så ved jeg heller ikke selv, hvordan jeg har kunnet og kan leve som det har været. Måske fordi jeg har haft håbet om en løsning..

    Knus :))

    SvarSlet
  9. Uha seks stks.. Jeanette Mariae hihi, det kunne tyde på at jeg skal indstille mig på at den alligevel kan sætte sig godt fast ;))

    Tak for kommentaren, jeg har det også meget bedre.

    Mange knus og rigtig god dag på engen

    SvarSlet
  10. Kirsten.. jeg kunne ikke have sagt det bedre selv! Det er bare for meget, og så er det jo godt at have en mormor, som får os til at virke endnu mere urimelige.. Hmmm

    Knus og tak for kommentaren :))

    SvarSlet
  11. Kære Anette, det er jo netop det vi også mener, men svært når man ikke får opbakning og støtte fra mormor, der også mener vi er "onde".. SUK

    Rigtig god dag og knus
    Henriette :))

    SvarSlet
  12. Tak Kari, det gør jeg også. Det bliver bedre dag for dag. Heldigvis :)

    Mange knus Henriette

    SvarSlet