16 april 2010

Bare en tanke om fly

 

 

SNC18480_resize

 

Nu med denne askesky vi hører om i disse dage..  jeg så lige i nyhederne at hele luftrummet over skandinavien og europa er uden flytrafik.  En tanke røg i mig, for jeg tror ikke jeg i min levetid har kunnet kigge op som en frø, og se en himmel helt uden maskiner.

Det er muligt at jeg tager fejl, og at min historiske viden er mangelfuld, men jeg syntes det er lidt fashinerende at vide at i hele den store himmelvælving over os, er der lige nu så tomt som der ikke har været i over hundrede år.

Kun skyer, himlens fugle og insekter regerer over vore hoveder.

Det er slet ikke fordi jeg for tiden bor et sted med en evig flytrafik over mig, det har jeg prøvet førhen, jeg lægger ikke mærke til de fly der er, men det er selve tanken..

 

Jeg vil mindes denne dag vil jeg.

8 kommentarer:

  1. Du har ret det er fantastisk.
    Kh.

    SvarSlet
  2. Det er faktisk helt fantastisk...og samtidig tankevækkende at en by som London er ved at gå helt nedenom "bare" fordi der ikke kan flyves?!?... Hmmm... :o)

    SvarSlet
  3. Ja det er da egentlig ret tankevækkende at et islandsk vulkanudbrud kan stoppe hele flytrafikken i europa!
    Sikke mange co2 gasser vi slipper for i disse dage (nu ved jeg selvfølgelig ikke om islandsk vulkanaske er ligeså skadeligt som co2, men jeg tvivler, det må jo være et naturprodukt???)

    SvarSlet
  4. Tankevækkende tankerække. Mon asken er Islands måde at sige på, "det kan godt være vores økonomi er fucked, men vi kan stadig lamme hele Europa" - sådan lidt karmaagtigt? Det syns jeg er cool....

    SvarSlet
  5. Rigtig god weekend Margith og ja det er søreme lidt morsomt syntes jeg :)

    SvarSlet
  6. Pi Andrea, ja jeg har jo været i netop London rigtigt mange gange og der er så meget flytrafik over hele byen, at det må være meget specielt i disse dage. Helt stille.. ihvertfald fra oven af :)

    Knus og god weekend

    SvarSlet
  7. Hej Jane, jeg har faktisk en ide om at det heller ikke er godt med alt den aske, men jeg ved det ikke. Vi satser på at atmosfæren bliver lidt renere ik.. :)

    Knus og god weekend

    SvarSlet
  8. Du har helt ret Prophecy. Der er garanteret noget med de højere magter ;) og jeg er ikke engang religiøst anlagt hihi

    Hvordan går det med kattebassen? Fik doktoren beroliget dig? OG klarer den sin nye kattestige?

    Knus og god weeken, pas nu på ikke at knokle for meget på i haven ik

    Henriette:))

    SvarSlet