19 august 2010

Ja, og så må det så være nok for nu..

 

 

nuser

 

Tanken dukkede op midt i strik og hygge med kæresten.

Selvom jeg er træt som en 80 årig, må jeg tage fat i det gode jeg omgiver mig med. Det smukke og glædelige i dagligdagen og fra ferien, som fortjener at jeg liiige standser op og ryster den sorte kappe af mig. Ikke alt er jo noget hø vel..?

Nu sidder jeg i sengen med tændte lys og lytter til denne cd:

B00004T8PT.01._SCLZZZZZZZ_ 

Den indeholder de melodier jeg holder allermest af fra Mozart’s store katalog, tilsat noget så anderledes som havets brusen bagved. Sindet løsnes og knuderne blødes op, når den bliver spillet. Min favorit i denne samling er klaverkoncert nr 20 i D-mol.

For at illustrere for mig selv, hvad der findes omkring mig, og indeni af glæder og hverdags mirakler, som jeg skal holde fast i husker jeg på dette:

SNC16698_resize

Jeg kan få huset til at dufte af hjemmebag på ingen tid, hvis jeg tager mig sammen.

SNC19026_resize

Jeg kan kigge på Cupcake og grine over hans numre og fiduser.

SNC19192_resize SNC19639_resize

Små skønheder  findes lige for næsen af mig

SNC10168_resize

Ham her kysser mig hver eneste dag og holder om mig når jeg trænger

SNC10903_resize SNC10898_resize

Hvis han da ikke slæber mig med op på et hustag i Gothersgade, iført stiletter og kort kjole ;)  Boltens gård er smuk set fra oven sku jeg hilse at sige..

SNC10547_resize

Jeg har haft den smukkeste altan i år at opholde mig på, på alle tider af døgnet

SNC11070_resize SNC11078_resize

Jeg kan mindes en sommerdag i ny kjole og en havn i Holbæk, med kæresten på arbejde. Romantisk at han tager mig med, og en lykke at vi kan.

SNC11282_resize

Jeg har farverig luksus i mit eget værelse og tiden til at lege med det

SNC10845_resize

Jeg kan mindes dette sarte væsen, på besøg i min klematis en dag i juli.

Og jeg har to unger, der begge er kærlige, fyldt med gode egenskaber og masser af knus.. Det skal jeg holde fast i, når dage som disse sorte af slagsen, rammer mig med en kraft så tung som en kampvogn.

Og nu er det weekend om lidt ;-)

8 kommentarer:

  1. Sådan ! Det er nemlig det du skal ! :-)

    SvarSlet
  2. Se det er musik i ørene.
    Positiv tankegang kommer man længst med, men jo det kan være svært en gang i mellem...
    Og sikken en masse smukke ting du har omkring dig (og inden i dig; alle de tanker du lige har skrevet ned her).

    Rigtig god fredag og frem med flere af de tanker/minder!

    Knus Kari

    SvarSlet
  3. Hvor bliver jeg i godt humør her en Fredag morgen over dette indlæg Henriette, det er en skøn ide du har fået her, er man lidt nede så tag fotoalbummet, eller de digitale billeder frem og kigge dem igennem og så ellers minde sig selv om de skønne stunder på billederne, ren terapi og en rigtig god ide Henriette.
    God weekend.

    SvarSlet
  4. Kære Henriette,
    Tak for dit dejlige indlæg, der gjorde, at jeg nu er i lidt bedre humør og bedre kan se de ting, der glæder mig lige her hvor jeg er lige nu, selvom...

    Herlige Cupcake :o)

    Kram fra
    mette

    SvarSlet
  5. Ja Miri. Det nytter ikke det andet vel.. ;)

    Knus og god weekend

    SvarSlet
  6. Kære Kari.

    Det går meget bedre i dag, og noget af trætheden har fortaget sig.

    Også rigtig god dag til dig og tusind tak for din hilsen :)

    Knus

    SvarSlet
  7. Jamen jeg ved ikke hvordan Michael, men lige pludselig ku det bare være nok. Dette her hjalp i hvertfald meget :)

    Godt at du blev glad af besøget her denne gang.

    Mange knus og god fredag
    Henriette :)

    SvarSlet
  8. Kære kære Mette, hvor skønt at det også smittede lidt af på dig. Jeg har været så trist og træt den seneste uge, men nu er der lys igen :-))

    Dejligt at du er på og kan kommentere igen HURRA for det.

    Mange knus og pas nu godt på dig selv, nu hvor du er hjemme igen.

    Kh Henriette :-)

    SvarSlet