09 september 2010

De smukke årstider

 

I danmark har vi glæde af naturens omskiftelighed. Vejret har alle danskeres bevågenhed. Vi lever med og i en natur og et klima, der sjældent får os til at falde i søvn af kedsomhed. Der har været alle former for oplevelser med vejret i år, specielt fordi vi fik en sjælden snerig start.  Nu nærmer sig igen et skift der kan mærkes, og så har vi været et helt år rundt.

 

 

Først var det vinter:

 

SNC17269_resize

SNC17215_resize

 

 

Så kom foråret:

 

SNC17883_resize

SNC19970_resize

 

 

Dernæst sommeren:

 

SNC10745_resize

SNC19909_resize

 

 

Og nu er vi lige ved at rammes af det smukke efterår:

              DSCN3101

SNC11565

 

 

Jeg syntes vi er ualmindeligt heldige her i landet. Naturen og vejret bliver sjældent trivielt på disse breddegrader, og heldigvis for det.

 

Ingen af årstiderne ville jeg undvære og selvom jeg kan drømme om sol og sommer hele året rundt, så elsker jeg alle årstiderne for deres særlighed.  Havde vi ikke grå vinter, ville vil ikke påskønne den kulørte sommer nær så meget som vi gør nu, er jeg sikker på.

 

 

Rigtig god dag derude :)

5 kommentarer:

  1. Jeg synes også det er skønt når årstiderne skifter. Jeg elsker efterår, hvor vi tænder lys morgen og aften, kryber sammen i sofaen, og tager strikkede strømper på :o)
    God dag til dig.

    SvarSlet
  2. Jeg er bare så enig - de fire årstider er fantastisk, dem sætter jeg pris på!
    Dog er det dejligt, når jeg er i Florida og solen altid skinner, men hele året rundt - nej tak!

    SvarSlet
  3. Jamen Henriette, hvor er det bare så rigtigt, du beskriver vores årstider som jeg oplever dem, og som jeg føler for dem. Vi ville ikke undvære en eneste af dem, for de sætter hinanden i perspektiv, og de er smukke på hver deres måde.
    Rigtig god aften og knus til dig.

    SvarSlet
  4. Jeg kan ikke være mere enig. hver eneste årstid har sin ganske særlige charme og ved at forskellen mellem dem er så stor, kan vi sætte pris på det hele.

    Klem

    SvarSlet
  5. Godmorgen alle sammen :-)

    Hvor er det skønt at også I holder af vores alsidige natur vejret her i landet. TRODS det at vi ofte er øv over lange perioder med dårligt vejr, så ville ingen af os undvære at bo her alligevel.

    Tak for kommentarerne og mange knus
    Henriette :-))

    SvarSlet