23 september 2010

Godmorgen

 

 

 

SNC12722_resize

 

Weekenden nærmer sig med hastige skridt og det kan jeg bestemt ikke klage over.  Som det ser ud nu, venter en køretur til efterskolen og et forældremøde, begge dele ser jeg frem til med forventning. Jeg satser på at vi kan holde ind på vejen og måske nyde en kop kaffe inden vi skal høre mere om hvordan det går dernede. Som passagerer har vi to marsvin der er savnet. Gad vide hvordan de tager deres nye liv i det fri??  Vi håber det går uden at de bliver for stressede, med dyr kan man aldrig vide..

 

Lige nu er jeg behageligt bænket foran skærmen på mit skrive/arbejdsbord igen. 

 

Stor gensynsglæde iblandet lidt spænding om, hvorvidt det nu også fungerer som det skal dernede i harddisken. Indtil videre lyder det rigtigt, så jeg håber at kunne få lagt alle mine data og billeder tilbage i løbet af dagen. En passende syssel på en dag hvor aftenenen bringer timer med intensiv sniksnak og et livligt selskab :-)  Jeg ved ikke rigtigt med mig selv om jeg har lyst til at genoptage min deltagelse i mødregruppen, men jeg er blevet spurgt igen og igen om jeg ville komme, så nu har jeg sagt til i dag. Et eller andet sted glæder jeg mig til at se de tre andre igen, men vi er forskellige som dag og nat, har forskellige prioriteter og interesser, forskellige liv og ikke mindst forskellige vilkår, hvilket er blevet tydeligere efterhånden som de små er blevet store, og vores møder ikke længre har været begrundet i babyer og småbørn. Skønne kvinder er de helt klart og med masser af humør og energi, langt mere end jeg selv er i besiddelse af, måske det er derfor jeg ikke rigtigt føler mig hjemme mere når vi mødes..

 

Har jeg kræfter og lyst, vil jeg tage afsted i god tid for at runde skoven i Lyngby, mine forældre samme sted og den lille blomsterhandler overfor møllen. Der plejer at være et udemærket udvalg af årstidens planter til fornuftige priser.  Måske jeg vil for meget, det er sket så tit når jeg skal på “langfart”.  De sjældne udflugter jeg tager bliver pakket med alt, hvad jeg har lyst til de dage jeg ikke magter at gå ud, og resultatet bliver derefter. Fordeling af kræfter er ikke min stærke side desværre.

1 kommentar:

  1. Jeg håber dyret virker, og de små dyr bliver glade. Med hensyn til fordeling af kræfter er første skridt erkendelse... tror jeg... Så vidt jeg kan se, er du på vej... selvom jeg ikke er i tvivl om, det ikke bare sker overnight :)

    SvarSlet