22 september 2010

Overvindelse af hoodie etape og en efterlysning

 

 

 

 

SNC12269_resize

 

Det der med at måtte lægge et arbejde fra sig, for at vente på nødhjælp er altså ikke godt for moralen.

Sidste uge fik jeg den assistance jeg havde brug for, så jeg kan komme videre og blive færdig med sidste forstykke på min hoodie, MEN her er processen så frosset til. Næste skridt er nemlig at få delene spændt ud til blokning og tænk..  jeg kan ikke få taget mig sammen til det. Syntes det virker helt og aldeles uoverskueligt at skulle hive og trække for at få de mål frem der skal til. Højre forstykke skal lige strikkes lidt tilbage da det er blevet for langt, men det er jo en bagatel der ikke bør tage mere end en time. Tror I jeg kan få det gjort???

NÆ NEJ og NEIN.

SNC12428_resize

Jeg strikker på alt muligt andet. Så er der lige den sidste vante, så begyndelsen af et halstørklæde i Misti’en, så vil jeg gerne i gang med en poncho og bruger oceaner af tid på at finde en opskrift jeg kan hitte ud af, og som ser ud som jeg vil ha den skal se ud. Så sidder jeg og sumper over at jeg har syltet Ravelry alt alt for længe, ja faktisk hele sommeren. Jeg har en kæmpe bunke med opdateringer af strik, billeder der skal oploades og nyt garn der skal registreres, men igen… jeg kan ikke tage mig sammen til at trykke hul på bylden. Det irriterer mig grænseløst, men mht Ravelry har jeg alletiders undskyldning hehe. Det er nemlig allermest effektivt på min stationære computer, som jo har været til lægen, for der er der meget mere skærmplads, og jeg kan have flere sider åben ved siden af hinanden på en og samme tid.

Bla bla bla og undskyldninger er der nok af :)

Kom i gang Mutterfit!

Omkring ponchoen VED jeg, at jeg har set en masse forskellige og skønne udgaver alle vegne her i blogland, men husker jeg HVOR og hos HVEM???  

Kære strikkemedsøstre, som har ponchoer i skabet, gider I muligvis lægge mig en hilsen så jeg kan finde jer og de opskrifter I har brugt?  Jeg må have lidt inspiration og vil gerne henvises til de steder hvor gode opskrifter er at finde.

P7273380

Forresten har jeg jo også lovet mig selv og Christunte, at levere små tæpper til de premature på Hvidovre..  Du godeste, det går da ikke at jeg sidder her og skriver, jeg må afstig afsted ind i strikkeuniverset, så jeg i det mindste kan præstere bare lidt inden jeg bliver gammel og gigtplaget.

KNIT ON og keep rockin’ :-))

5 kommentarer:

  1. Hej Henriette,
    Tak for din søde mail - der kommer en retur lige pludselig :o)
    Jeg har købt en lille kvadratisk bog af Sys Fredens *Poncho og pelerine* for en halvtredser. Der er mange rigtig fine modeller i.
    God strikkelyst og eftermiddag :)

    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  2. Kære Mette, selvtak ;)Det vil jeg glæde mig til , og ved du hva'??? Den har jeg sgu da selv!! For pokker nu er den da helt gal. Den står jo her ved siden af mig i reolen og jeg har kigget i den masser af gange. Du godeste jeg bliver helt bange for mig selv.. Nå, men tak fordi du så mindede mig om den lille bog ;)

    I lige måde kære og knus fra Vanløse
    Henriette :))

    SvarSlet
  3. Du, hvis du knækker poncho koden, så er jeg muligvis en fremtidig køber....har længe ønsket mig en :o) Ved godt du har rigeligt på din strikke tallerken, men hvis det nu var ;o)

    SvarSlet
  4. Hihi.. Jeg skriver det bag øret til hvis nu.. ;)

    Strikketallerken. Den var god og meget rammende.

    Knus ;)

    SvarSlet
  5. Bare rolig. De præmature har altså ikke internet-adgang!

    SvarSlet