02 oktober 2011

2 oktober kl. 05.20

 

Ser sådan ud:

 

 

 

Og hvad er så det, kan man spørge?

 

Jo det er såmænd tæt tåge!  Hvis jeg skal være helt ærlig, så anede jeg ikke at man kunne fange tåge i mørke, og det jeg egentlig ville have foreviget var den umanerligt mørke morgen. Da jeg vågnede troede jeg at kl var midt om natten, men jeg tog fejl. Så mørkt er det her i okotber nu, og kontrasten til dagens solrige og varme timer er helt fantastisk syntes jeg.

 

Nu sidder jeg med varm the i sengen. Og tænker at det selvom jeg har det meget bedre end for bare et par dage siden, så syntes jeg alligevel at denne omgang hvad det nu er, er svær at komme af med. Jeg hoster som en besat stadigvæk. Vågner op om morgenen, i sengetøj der er helt vådt af sved, og hovedpinen dunkende. Længe leve dejlig varm the og stearinlys. Det hjælper. Sammen med lyden af Cupcake der igen gnasker lystigt på sin morgenmad.

 

Denne måned er jo generelt ualmindeligt smuk.

 

 

263268356_cJBQzJrY_c

 

Fuld af rustne farver, varme og rustikke retter, stadigtvæk relativt meget lys og med friske vinde, er det den sidste måned inden vi går ind i den mere grå november. Og den sidste måned inden juleræset bliver kickstartet af butikkerne. Jeg elsker denne måned. Nyder at jeg igen kan gå i røjser og nu hvor jeg har en cykel i mit liv igen, så SKAL jeg ha mere ud af vores natur. Jeg ville ikke bytte for en sydhavsø i evig sol ( trods mit behov for lys..), for her i norden oplever vi en skiften af årstider der aldrig gør det kedeligt at gå tur.

 

Fra Pinterest har jeg dette fantastik inspirerende foto. Det ligner mit spisebord, fra dengang jeg var meget optaget af blomsterbinding, og selvom jeg i dag ikke får samlet så meget som jeg gerne ville, så GLÆDER jeg mig til i år at kune tilfredsstille min lyst til at lave efterårs og juledekorationer. Om jeg får det gjort er en anden sag, men jeg vil gerne. Om ikke andet så pynter sådan en omgang natur på altanens borde.

 

Efter sådan en naturoplevelse, er der kun en ting der duer når man kommer hjem..

 

 

Og måske ….

 

 

 

I selskab med sådan noget her..

 

 

 

 

 

2 kommentarer:

  1. Den tåge er også ret ..vild... Da jeg lukkede hunden ud i morges, blev jeg helt våd af luften... Det regnede ikke.. Luften var bare tung og fuld af vand..

    Meget underligt...

    Rigtig god søndag.. og god bedring
    Marianne

    SvarSlet
  2. Ja, sindsyg tåge i dag. Jeg skal snart lave kastanje mv. -dyr på arbejde og det glæder jeg mig til, så jeg fik også lige samlet lidt i skoven i dag til det formål. Ligesom sommeren er skøn er efterår og vinter også noget for sig. Elsker det hele ; )

    SvarSlet