02 december 2011

Jeg dykker ned i julekasserne

 

 

Jeg har været lidt loren ved at tage hul på opgaven med at kigge i julekasserne i år. Sidste år fik ungerne jo lov til selv at gå på opdagelse i dem, fordi jeg syntes det var synd for dem at der ikke blev pyntet op, da jeg lå på afdelingen. Det er en trøst at vide, at de vist nok hyggede sig med at finde nisser og hvad har vi frem, men jeg ved også at det ikke var den fedeste oplevelse for dem, for julehumøret var på et lavpunkt hos os alle. Da julen var overstået i ordets aller værste betydning, blev alle mine ( og det ER virkeligt MINE ting, da det kun var mig der tilførte julepynt til familien), juleting simpelthen bare kylet tilbage i kasserne. Jeg ved godt at eks’en sikkert har været obs på, at de skulle lægges forsigtigt tilbage, men jeg ved også at han sikkert ikke har gidet at bruge tiden på at være nænsom, og ja…

 

Hulter til bulter er vist et dækkende ord i denne forbindelse.

 

 

Jeg har brugt formiddagen til at gå det igennem. Forsigtigt tage op og lægge frem. Det meste er heldigvis intakt, noget har lidt mindre overlast efter opholdet i fugtige omgivelser, men alt i alt er jeg lettet og glad ved gensynet. Det er jo et vældigt sammensurium af arvet pynt, nykøbt her i landet, ungernes bidrag og så det jeg holder rigtigt meget af, og som er handlet ind med omhu i London. Min favorit by og det sted jeg allerhelst ville besøgt til jul, hvis jeg havde muligheden ( mao pengene) for det.

 

 

Nu ligger det jeg vil kigge på i år, spredt lidt over det hele og venter på at finde sin plads i mit nye hjem. Jeg starter langsomt ud, og sikkert men roligt bliver her mere og mere hyggeligt, som dagene går og vi kommer tættere på d. 24 dec. Som regel fordi inspirationen kommer hen ad vejen.

 

 

I dag har jeg feks fået sat lidt gran i entreen. Selvom jeg juler meget her på bloggen, har jeg i virkeligheden ikke den store energi til at gå til den irl, så jeg har droppet at lave flere kunstfærdige juledekorationer. Jeg har min adventsgren, og så er lidt mos og gran bare lagt på et fad om et stort lys, og det må være nok for nu. Jeg tænker også, at der vil hænge lidt små kugler på granen her senere på mdr..

 

 

Jeg pynter også op i mit køkken selvfølgelig, og først til fad er denne lille gris. Ham fik jeg tilsendt sidste år af en blogger, der var så sød at tænke på mig, da jeg sad i det lille værelse på Østerbro og var trist. HAM er jeg også meget glad for.

 

Sådan går min dag i dag. Med en tanke for hver ting jeg finder frem. Alt har en historie og betydning for mig. Mon ikke I alle ved hvad jeg mener.. :)

1 kommentar:

  1. Det ser virkelig ud til at være en dejlig samling du har og det er bare så hyggeligt at pynte op til julen.
    Jeg regner med at finde et par enkelte ting frem her i weekenden som kan supplere adventskransen og kalenderlyset. Den mørkerøde dug ligger allerede på spiseborde og det er bare skønt.

    Det er en fin julekalender, du har og jeg følger den hver eneste dag. Kig over til mig - jeg har nemlig også lavet en.

    Hav en dejlig fredag aften, klem fra
    mette

    SvarSlet