10 december 2011

Julekalender d. 10 december

 

 

 

10dec

 

 

I dag er det lørdag, og der er kun 14 dag tilbage inden juleaften rammer os. De af os der har eller har haft små børn, ved at tiden kan være noget så lang. De fleste børnefamilier kender sikkert også dagens klip fra mig. Mine egne børn er store, og er slet ikke hjemme hos mig længere, men det skal ikke afholde mig fra at glædes over mit eget barnesind, der ind i mellem viser sig. Specielt til jul.  Det er tilladt at fælde en lille tåre, for det gør jeg næsten altid selv ved denne sekvens:

 

 

Når du så har lyttet og kigget, er det tid til lidt mere smuksomhed. Fredag havnede jeg af omveje et sted, der blæste mig næsten helt ned af sofaen. Så forblændet blev jeg over kreativiteten og mulighederne, men også over at man med forholdsvis små midler, ( her tænker jeg på de rester alle strikkere ender op med ), kan kreere uendelige og forskellige små glæder til sig selv og andre.

Den perfekte lille værtinde gave, som broche, ophæng, bordekoration og meget andet. Kun fantasien sætter grænser, og også her kan farverne afgøre om det skal være jul, påske, sommer eller efterår der hyldes.

 

Kig og klik på billedet, så kommer der en grundig vejledning.

De er da smukke ikke?  Rigtig god fornøjelse, og husk så at vise billeder frem, hvis du får lavet dig en selv. Jeg vil gerne se resultatet < :-))

2 kommentarer:

  1. Ja se, DEM synes jeg er rigtig fine. Jeg er fuldkommen blind på begge øjne og kan slet ikke se det smukke i de "nye" moderne strikkede julekugler, men de her stjerner er helt enkle i formen og alligevel så søde med deres farveskift og små perler i spidserne.

    Godt set og fundet :-)

    SvarSlet
  2. Kære Anita. Jeg er absolut heller ikke med på julekugle bølgen. Vi sælger bogen i forretningen bla. Jeg ved ikke... jeg er vild med strik, elsker julekugler, men på en eller anden måde kan jeg bare ikke forliges med at der skal strik på mit juletræ. Der er ingen logik i det og jeg har ingen fornuftig forklaring, men jeg er bare ikke lige til de dersens kugler. Som dig så syntes jeg til gengæld at disse stjerner er sååå smukke i al deres enkelhed. Måske det også er fordi de kan anvendes hele året rundt, og på mange måder. Nå, men jeg er glad for at du syntes om dem :-))

    Knus og dejlig lørdag smukke og tak for kommentaren.

    SvarSlet