05 februar 2012

Lørdag i Frederiksborggade

 

 

 

 

Høj sol og frost midt i København.  Vi var på jagt efter en varm og praktisk dunjakke til mig, men måtte gå hjem uden. Desværre. Måske fordi det er sidst på vinter sæsonen i butikkerne, måske fordi kulden har fået lagrene til at svinde ind eller.. måske fordi der ikke rigtigt var den rigtige til mig.

 

Andre sager måtte jeg også droppe, såsom alt for dyre tusher og Washi tape der ikke kunne fås. Øv bøv og sådan kan det gå på en lørdag, hvor der faktisk var flere mennesker på gaden end man skullle tro, temperaturen taget i betragtning. På vejen tilbage mod Rødovre og centret der var sidste mulighed, holdt vi ind for at give mig en lille pause og lidt at drikke. Der holdt en dame med en bil der ikke gad køre, hun var glad for at jeg var lige der, for jeg har nemlig startkabler i bilen :-)

 

Heller ikke Rødovre Centeret ku forsyne mig med varmt overtøj. Det endte med at vi tog hjem. Rene til sine børn og jeg til min seng. Sådan nogle timer gør mig træt som en olding, men jeg var alligevel glad fordi min lørdag var tilbragt udendørs og med den søde mand. Så gør det ikke noget, at det vi var ude efter ikke kunne skaffes. 

 

Der er smukt på sådan en dag derinde. I København. Jeg elsker at kigge op. På tagene og himlen.  Deroppe er der ting og sager at se på, og mange glemmer at beundre fortidens kunststykker.

 

8 kommentarer:

  1. Sidste år ledte jeg som en gal efter en lang dyne frakke, der var stor nok til mig....... Umulig opgave, men fandt dog en på nettet !

    Fine billeder, har ikke været helt der inde i mange år..... Mistede lysten, efter en knap så hyggelig oplevelse med Fruen...

    Det er bestemt ikke alle i dk der synes det er okay, med 2 kvinder der går hånd i hånd.......

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænk.. jeg fatter det bare ikke! Jeg mener.. det er jo ikke ude på den jyske hede i befinder jer, og det burde være noget alle kan forholde sig til, ihvertfald UDEN at genere jer. Det er sgu rystende. Og ikke ok, at I så slet ikke har lyst til at komme der, at I bliver begrænset i jeres liv. Fandens altså. Og knus til jer begge;)

      Slet
    2. Det er faktisk ret tit at vi oplever lidt af hvert..... Ja, man skulle ikke tro det.. Men jo..

      Slet
  2. Hvor glemte lige.. de der runde lapper du har lavet, hvor har du fundet opskrift til dem ? og husk at sende mig dig adresse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja.. sender den lige på minutten :) Lapperne får du et link til i mailen også.

      Knuuuus

      Slet
    2. Super kuverten ligger også lige klar til at ryge med i posten , her på arb :-)

      Slet
  3. Skønt at du kom ud på en Københavnertur i går :)
    Jeg kigger også altid op og tager fotos, når jeg render rundt inde i byen - der er jo netop så meget smukt at se på og jeg undrer mig over, hvorfor flere ikke gør det samme - de går i hvert fald glip af noget...
    God søndag Henriette!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Marianne. Godt at også du er opmærksom på tage og toppe i byen. Der er så meget smukt at se deroppe :)

      Håber du også har haft en god søndag.
      Knus

      Slet