03 december 2012

Eftermiddagen sniger sig ind i på mig

 

 

 

Bare sådan helt langsomt uden at jeg kan forstå, hvor formiddagen blev af? Jeg syntes generelt at tiden går hurtigt. Alt for hurtigt. Jeg mener… det ER da ikke længe siden at jeg sad på altanen og drak min kaffe.

IMG_1526

 

 

Omvendt kan jeg godt afsløre, at jeg trods jul og sang virkelig og helt ind til benet glæder mig til januar. Januar er ellers min hademåned numero uno, men i år ser jeg altså frem til den med stor utålmodighed. HVORFOR???  tænker I måske. Såden en frygtelig lang og kedelig måned..

 

Tjoooo fordi:

 

Januar byder på masser af de her:

Og jeg vil genoptage bagning af dem her:

IMG_7127_resize

 

I januar vil jeg også sætte dem her frem igen.

 

Ganske som tulipanerne minder farverne mig om det snarlige forår

Frem for alt er januar nemlig tegn på, at marts er rykket så meget tættere på, og marts betyder altantid igen. Så kan jeg som i år, trække i lagvis af tykke sweatre, for hver dag at tage lidt tid derude, til oprydning og klargøring.

 

Jeg ved godt at jeg skal leve i nuet og nyde det, og det gør jeg skam også. Der er bare det ved det, at jeg længes så meget efter de længere dage. Efter lyset og mine planter.

 

Lige nu er det dog stadigt december, og så må jeg hellere udnytte hvad den giver mig. Varme, julesange, levende lys, røde farver og en småkage til kaffen ;-)

IMG_2162

1 kommentar:

  1. Jeg er altså ikke helt enig med dig ;0)
    Knækbrød kan da også bages i december, de farvede kugler kan da godt være julede og tulipaner, ja ok, de er billigere i januar, men findes jo også allerede nu.
    Altanen kan jeg ikke sige noget til, for den er godt nok bedre at bruge i marts end december.
    Men januar må nu godt vente lidt endnu.

    Jeg er lidt misundelig på dig. Jeg ville ønske at det var mig der skulle være hjemme og hygge i december, med levende lys, sne og julemusik.

    Håber du nyder december trods januarlængsler.
    Knus og god dag :0)

    SvarSlet