27 maj 2013

Den lille perfide, pedantiske, og med garanti iført verdens mindste og slappeste tissemand, magtsyge,impotente, rigide lille lort

 

 

 

Jeg har talt med min nye læge…

 

 

 

Efter en lang, og ad mange unødvendige omveje, køretur senere virker kun landskabet, øl, sild og snaps på det, for mig så sjældne, raseri jeg koger over med nu

IMG_3965

IMG_3969

 

 

*********************

 

 

 

Når jeg senere er færdig med at se pletter for øjnene, og min puls igen ikke ligger på 553, vil jeg komme med en forklaring. Faste læsere af min blog, vil vide at jeg har haft endog MEGET svært ved at blive vred og tosset, hvilket nok kunne have været på sin plads flere gange siden år 2010, men i dag.. HOLD DA KÆFT jeg mistede besindelsen. Bare synd jeg først reagerer sådan bagefter. OG bare endnu mere synd, at jeg ikke har noget at afreagere på, for sikken energiudladning det er. Og for de hårdkogte og ikkesarte kan jeg kun tilføje, at var der en mand i nærheden ku han ha nydt godt af det på den sjove måde, for alkohol og raseri viser sig at være en ret så potent kombi, men ok.. jeg kan også bare grave mig et hul kan jeg. Indtil jeg igen er mig selv og heeelt rolig.

20 kommentarer:

  1. Du godeste. Venter spændt på fortsættelsen og håber, han ikke er den eneste læge på Lolland.

    SvarSlet
  2. Ja jeg ved det godt, jeg undskylder også mit sprog, men sommetider Fr. Møller..rækker salontonen bare ikke.

    Jeg skifter. Ingen tvivl om det, men jeg skal lige ha ro på igen :) og jeg skal nok fortælle.. når jeg har ro på

    SvarSlet
  3. Sproget skal du ikke bekymre dig om, jeg er ikke sart :-). Han må godt nok ha' været et ualmindelig dumt svin - sjældent at se dig sådan oppe i det røde felt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved at netop du godt kan tåle det hihi, og ja han er sgu et sjældent ekspl. Det er faktisk helt euforiserende sådan at mærke sig selv på den måde må jeg erkende :)

      Slet
  4. For pokker da Henriette, han lyder da ikke rar når han har kunnet få dig helt derop :) venter på forsættelsen

    SvarSlet
  5. Smilende men møghamrende djævelsk var han Pernille..

    SvarSlet
  6. Åh Henriette den er godt nok slem, jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet, det er skønt, når der er andre end mig, der kan blive så eder spændt rasende. Hvad man da ikke kan få ordnet i sådan et raseri. jeg venter spændt på resten. Du skal ikke finde dig i noget. Kh Lykke

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det synes jeg faktisk og jeg føler mig helt berettiget til at flippe,men når jeg er rolig gør jeg noget ved det. Jeg KAN blive tosset, bare alt for sjældent :)

      Tak Lykke

      Slet
  7. Uha, uha - der er vist en tumpe (læge) der har optrådt på en ualmindelig, meget uheldig måde. Bare jeg nogen gange kunne vente til bagefter med at blive edderspændt rasende, der kommer nogen gange noget møg (et mindre pænt ord plejer jeg at bruge :) ) ud af min mund når jeg bliver så tosset ;) (Bliver det mest på kommunens ansatte i forbindelse med udredning, jobafprøvning osv. i forbindelse med mine 2 piskesmæld - og det er sjældent godt :/ ).
    Glæder mig til at høre mere i følgetonen - pas godt på dig selv og få dig en læge der ikke er fattesvag.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er en særligt en af slagsen kan jeg bare konstatere..:(

      Tak og knus Pia

      Slet
  8. Troede han, din nye læge var så sød??
    Det må have været noget slemt siden han kan få dig op i det røde felt..?
    Vi venter spændt på fortsættelsen når du føler at du har overskud til at fortælle om det.

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det troede jeg også, lige indtil i dag, hvor han viste sig at være DUM istedet for..

      Knus

      Slet
  9. Du får IKKE Jørgen ned til dig - jeg beholder ham altså ;0)
    Øv, han lyder ikke rar - sådan skal man da ikke have det efter et lægebesøg!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Julie, nej jeg ved det godt og det er godt nok ærgeligt at han ikke følger med ;)

      Knuus

      Slet
  10. Nystedområdet og lægeskift er en meget vanskelig kombination. Ikke mange læger med fri tilgang at vælge imellem på Sydøstlolland. Det har været i lokale medier flere gange, at der mangler læger i Nysted, og at det er et stort problem - i særdeleshed for folk med kroniske sygdomme, der ikke kan komme til kompetent og rettidig kontrol. Selv tilflyttere til Nyk.F. har svært ved at få en fast læge.
    - Lollik

    SvarSlet
  11. Forstår dig fuldt ud! Øv altså!!!!
    Kram fra Helle

    SvarSlet
  12. Kære Henriette - det skal du slet, slet ikke finde dig i. Find en anden læge, det må være muligt, selv på Lolland...

    SvarSlet
  13. Jamen, det er praktisk taget ikke muligt, sådan som reglerne og udbuddet af læger er. For det første er der reel lægemangel på Lolland; det er rigtigt svært for folk i Nysted at få en læge, når praksis er lukket, efter at en læge er gået på pension (ingen yngre læger vil købe praksis i området). Det betyder, at øvrige (og ældre) læger som oftest har lukket for tilgang. Derudover er der afstandskravet, så vidt jeg husker, er en praksislæge ikke forpligtet til at tage en patient, der bor længere end 15 km. væk fra konsultationen (i tilfælde af at lægen er nødt til at køre på sygebesøg). Så der er bare ikke frit lægevalg på hele Lolland. Hvis man bor på Nysted- eller Holebyegnen er der de læger, der er. Nogle har åbent for tilgang, andre ikke. Så som andre læsere af bloggen foreslår: Tilstræb et godt samarbejde med lægen, men kend selvfølgelig patientrettigheder og regler. Hvad sidstnævnte angår: Da Henriette i vilde termer gav udtryk for, hvor rasende hun var og skrev, at lægen var citat "dum", tænkte jeg, nå det handler nok om, at han ikke vil udskrive morfika ... og ja, det gjorde det så. Det her handler ikke kun om en patient, der ikke kan få sin vilje, det handler om, at lægen kan miste sin ordinationsret. Der er regler, der skal overholdes. Vær også sød ikke at give alle tilflyttere et dårligt ry. Hvis egen læge ikke havde forsynet Henriette med den mængde medicin, inden hun flyttede, som hun selv mener, hun har brug for, så er der nok en rigtig god grund til det. For hvis det er så vigtigt, at hun har en vis mængde liggende, havde hun vel sørget for at have det på lager. Eller hur?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej og stort tak for input fra dig også. De hårde ord faldt fordi jeg var rasende. Rasende over hans måde at tale til mig på, hans måde at docere og belære mig om ting jeg allerede vidste, på. Rasende fordi det var så tydeligt at han IKKE havde brugt tid på, at bare skimme min journalhistorik. Havde han det, ku han have sparet både min og sin egen dyrebare tid, og i stedet have lyttet lidt på, hvad det var jeg havde på hjerte. OG så ville han have vidst hvilke psykiske problemer jeg besidder og som netop i sådan et tilfælde får mig til at reagere så kraftigt. Når det er sagt, så er han ikke dum fordi jeg ikke kan få kraftigt smertestillende. Ved godt at der er regler for den slags, men han er "dum" fordi han gør det så meget mere svært for mig, som patient at opretholde den hverdag uden smerter jeg har brug for. Han vil lave om på noget som fungerer.. Smerterne er IKKE ude af kontrol, men de er der. Typisk når jeg har det skidt eller er presset. Jeg har brugt år på sammen med andre læger, at finde lige den kombi som får mig til at fungere og have et liv. Så enkelt er det :)
      Jeg ved ikke lige om det jeg skriver lyder surt, DET er IKKE hensigten, men det er svært at formulere som det er tænkt, når man skriver. Det sidste har du HELT ret i, der er jo en grund til at lægen giver mig en dosis med på forhånd, så jeg har et lille lager liggende til at begynde med. En dag løber jeg desværre bare tør og så.. ja så skal jeg på den igen. Som sagt er jeg rigtig glad for at også du gider skrive, og det med lægemanglen hernede er jeg godt klar over, så jeg tænker mig nøje om, før jeg gør noget. For nu er ny irriterende læge, stadig min læge hihi.

      Mange hilsener
      Henriette :)

      Slet
  14. Du glædede dig så meget til at flytte - så jeg nænnede ikke at skrive om lægeproblemerne på egnen, det ville du tids nok finde ud af. Desværre før end ventet. På plussiden, det ved jeg godt, at du ved :-) , han spottede din lungebetændelse, og du fik behandling.
    Godt, du nyder din have!
    knus

    SvarSlet