09 juli 2013

Heksebryg.. jeg afprøver et råd fra Havefolket, en fællesblog om have og havehold

 

 

 

Havefolket er en virkelig perle, midt i alle de skønne og blomstrende haveblogs der findes. Her findes masser af ideer, råd og inspiration, og mere kommer med tiden, men for nu har jeg lige hapset eet bestemt tip derfra.

 

IMG_5302

De kalder det lusete, og det er en enkel bryg at fremstille til brug for bekæmpelse af ja.. lus. Nu står bryggen på andet døgn ved siden af snegledødespanden, så man kan sige, jeg har min egen lille dødsgang lige her ved hoveddøren haha.

 

Det er egentlig ikke fordi jeg ( syv-ni-tretten) har luseproblemer endnu, men jeg har en anden lille irriterende sag, som jeg synes begynder at snige sig ind på mine blomster, og det er de hersens små orme som spiser lystigt indtil de end dag kan blafre videre. Nu prøver jeg om også de vil gå kolde på oxalsyre.

 

gruppe

Havefolket er, hvad man i moderne tider kalder et netmagasin, og jeg kan klart anbefale at smutte indenom dem, hvis der er noget man lige vil vide mere om. Kvinderne bag er alle bloggere, haveentusiaster inden for hvert deres felt, så der er noget for både økoflippere, haveinretningsinteresserede, havespisere og meget mere.

 

Der er linket i teksten, men du kan også bare klikke her:

 

Sk_rmbillede_2013_04_28_kl._12.42.32

Ingen kommentarer:

Send en kommentar