28 november 2013

Sådan bliver det bare, eller.. en beslutning jeg lige skal bruge lidt tid til at sluge

 

 

( sidder ved min nye ynglingsplads i køkkenet, fast besluttet på at NU skal det her skriv afsted. Det har været undervejs siden tidlig morgen, MEN.. ny udlejer er en driftig mand med hurtige ideer, så jeg har mildest talt været på farten siden han og maleren ankom ved ti-tiden..  )

 

IMG_2260

Med sig havde han som lovet medbragt sin lille hundebasse, der som sin herre er nøjagtig ligeså svært at få styr på. Her har han hapset en klejne og den sidste bid af min skinkemad!   HAPS, og jeg fik mig en ny ven for livet.

 

***************

 

IMG_7832

Nå, men…

Mange gode, forskellige OG også modstridende råd har jeg fået. Både her og fra min omverden. Jeg har IKKE bare lige impulsivt handlet i det her, men tænkt som en gal, og vurderet HVAD jeg kan overskue, HVILKE muligheder der er realistiske, OM jeg har overskuddet og hvordan jeg så griber an.

 

For mig.. er der ingen anden mulighed end at smide den forbandede seng ad helvede til. Lukke af for virkeligheden, som både er at jeg stadig afdrager på de, at jeg ikke kan få dækket tabet via forsikringen eller, at jeg faktisk elsker den seng. Faktum er at den er ubrugelig for mig lige nu.

 

Siden jeg igen begyndte at sove i den, har jeg bare fået det værre og værre. Gider ikke gentage på hvilke måder, ejheller at jeg allerede godt ved, hvad jeg kan og ikke kan tåle, men det har intet med sengen at gøre, for før jeg flyttede til Alsøvej var der INTET galt med den, eller med min allergi. Så den bog lukker jeg ned for her.

 

Den må bare væk.

 

Heldigvis er der råd for, hvad der skal ske med den nu. Udlejer har et kæmpe værksted. Der får den midlertidigt opholdstilladelse, bliver varmet godt igennem indtil frosten kan tage over. Så kan han ha den stående til udluftning og nedkøling.  HVIS det virker og den bliver ok igen, vil jeg se om jeg kan sælge den. Jeg kan nemlig ikke i mellemtiden gå og vente i mdr.vis på, at den måske/måske ikke bliver topfrisk igen. Noget må jeg sove på, og noget skal jeg jo sidde på i stuen.

 

IMG_2248

Tilfældet vil, at præcis den sovesofa jeg havde sammen med eks’sen i sin tid, er blevet grundigt meget billigere. Og at en levering kun koster ca 250 kr. Det står i modsætning til den jeg ellers havde kigget lidt på, og som koster et par tusind mere OG, som jeg skal hoste op med næsten 1500 kr oveni, for at få bragt!  Så beslutningen er taget. Og den blev med et lige lidt nemmere, så sidst i næste uge kommer der en sovesofa til mig og min stue. Med i den handel er også, at jeg nu kan ha mere end een behageligt siddende strikke/ikkestrikkende gæst. WIN WIN …

 

 

 

IMG_2256IMG_2257

I dag, om lidt faktisk, kommer udlejer så med sin trailer. Henter skrald fra haven, seng og andet småt, og kører det væk for mig. Med sig har han et fint lille spisebord, som jeg har byttet mig til. Han får mit det gamle og jeg får hans, som passer bedre hertil. Der bliver sat en lampe op udenpå huset, så her ikke er så mørkt om aftenen i haven, hvilket er ret besværligt lige nu da jeg render ind og ud også efter kl er fire om eftermiddagen, og så kan jeg ikke se en hånd for mig.

 

Sidst men ikke mindst har jeg været igang med at hjælpe til udenfor. Har prøvet at male huset, fik lov da maleren har højdeskræk haha.

 

IMG_2249IMG_2250IMG_2255IMG_2259

 

Og det må være nok for nu. Jeg har godt nok hvilet nogle timer, men jeg er stadig slap i koderne, så lidt mad må jeg vist også til at få lavet. Billeder af det havebordssæt, som jeg også fik inden arbejdsdagen var slut, kan I se i morgen, men udlejer mente sagtens at konen ku undvære det, da de i forvejen har mere end rigeligt af den slags, i den enorme have de selv har. En have med både høns og ænder i forresten!

 

Behøver jeg sige at jeg er stopfyldt med indtryk og ret overvældet af dagens forløb?

6 kommentarer:

  1. Kæreste Henriette :)
    Hvor er det godt du har taget en beslutning med den seng. Krydser finger på din allergi nu forsvinder med den ud af hytten ;o)
    Og hvor det glæder mig du nu endelig er havnet hos en udlejer der tager sig godt af dig - han er da i den grad hjælpsom - dejligt :)
    Knus

    SvarSlet
  2. Det var vel nok godt at du gik den tur den dag og hilste på naboerne som kendte din nye udlejer..:-)
    Ja jeg har jo set det fine havesæt...det tegner jo bare bedre og bedre for din nye have.
    Jeg tror at du kommer til at stortrives i dukkehuset.
    Ny sofa bliver jo en flot julegave til dig selv..:-)
    Hvor fint at du kunne bytte spisebordet ud med et mindre...ja han er da den rene troldmand ham hr. udlejer..;-)

    Hyggeligt med besøg af en sød lille vuffer.

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  3. Det er vel nok rart, som det hele flasker sig lige nu. Sikken en sød lille vovse. Vi var forbi dig i dag, så godt der gik en håndværker der. Vi var på Trælasten efter musefælder til svigermor.
    Hav en god aften, knus Kaja

    SvarSlet
  4. Jeg tænker det er en god beslutning :)

    SvarSlet
  5. Uanset hvor meget sengen bliver luftet igennem tror jeg ikke det ville være en god ide at sælge den videre...:-(
    Mens du venter på din fine nye sofa kan du vel bruge din hvide lænestol med puf som siddeplads?
    Går ud fra at den røde sofa bliver seng lidt endnu..;-)
    Jeg er simpelthen så glad på dine vegne at det hele ser ud til at gå så godt for dig nu...:-)

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  6. Det ender da med at blive så godt.

    Men svar mig lige;
    Du køber vel ikke den nye sovesofa på afbetaling, vel?
    Det gør jo alting så meget dyrere ...

    SvarSlet