27 november 2013

Thankful for…

 

 

 

969418_649374045113355_1674380799_n

 

( listed randomly )

- The soon to come, end of moving house..

- Helpful people

- My lovely stash

- Friends and family

- My some times normal functional mental health

- All my dedicated readers

- My abillity to read and write

- And enjoy music

- Nature

- Life…

 

At least today:-)

 

*************

 

Det kom lige over mig. Når nu den ikkedanske højtid er lige om hjørnet.

 

 

Jeg er selvfølgelig også dybt taknemmelig over, at have tag over hovedet. rent vand i hanerne. Hjælpemidlerne i min hverdag. Min bil. Mit elskede og nødvendige tv. Det dagslys, som er ved at bryde frem. Opfindelsen af stearinlys. Og chokolade. De smukke dage ved marken. Og at jeg kan sove som det passer mig.

 

I dag kan jeg se det, og liste op. DET er jeg også taknemmelig for. At jeg KAN se og værdsætte alle de ting, på de gode dage. Og at der er flest af de gode dage, trods alt.

 

Håber I får en rigtig dejlig onsdag derude. Med masser at være taknemmelig for.

 

IMG_7849

4 kommentarer:

  1. Du har så evig ret. Der er i virkeligheden så meget at være taknemmelig for; vi skal bare huske at se det... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal vi nemlig, og jeg er jo ofte slem til at overse tingene.. Så jeg minder mig selv om det i dag :)

      Slet
  2. De fleste af os glemmer at stoppe op og tænke på hvor godt vi egentlig har det.
    At vi glemmer at leve i nuet men haster hurtig videre..er det ikke snart jul, forår, sommer...vi kan ikke få det hurtig nok.
    Kom til at tænke på min dejlige mormor som var sikker på at man skulle leve et ordenligt liv, være glad, hjælpsom og taknemlig for hun var overbevist om at vi ville genfødes i et andet liv.
    Så det værste hun kunne se for sig var at blive genfødt som et sultent barn i Afrika...
    Jeg er nu sikker på at mormor har et godt "liv" der hun er..;-)

    Hvor dejligt med alt det du fik hjælp til i går..sikke en rar udlejer..:-)
    Og huset blev jo rigtig fint med ny maling.

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet
  3. Det var en rigtig god øjenåbner - Tusind tak Henriette :)
    Min seneste tid har været så træls på alle måder - er begyndt at se frem mod Julen hvor jeg rigtig skal hygge om mine elskede sønner, mand og beagler!
    Du har ret - vi skal huske de gode stunder og helst en lille smule hver dag.
    Og tillykke med at flytningen er ovre og du nu kan se fremad igen.

    SvarSlet