08 december 2013

2. søndag i advent går nok bare forbi mig

 

 

 

IMG_2390

Jeg er slået lidt hjem synes jeg. Måske det bare er en reaktion på de sidste måneders pres, måske det er den her forbandede og møgubehagelige sviden og kløe, som jeg troede var et overstået kapitel. Jeg ved det ikke, men jeg er helt færdig. 

 

Det påvirker mig mere end end jeg lige ville have troet, at det igen klør som ind i helvede, for jeg vil gerne lægge hele den affære bag mig, og bare komme videre. Jeg ved at det nok skal gå væk igen, men i nuet er jeg altså både træt og ked.

 

På billedet i dag, er der to små pindsvin og en lille mand i ler. De dukkede op fra min  mors gemmer sidste år, og det er mig selv der har lavet dem da jeg var barn. Er vildt glad for at mor har gemt dem, og nu pynter de så fint på hylden ved døren i haven. 

 

Jeg savner min familie i dag. Både forældre og børn. Og moster Birgitte. Og min gamle morfar, som stadig på egen hånd pynter fint op til jul.  Tror bare jeg vil putte og vente på mandag. Dryppe øjne og spise benadryl, lindre med koldt vand. Og streame noget tv, så dagen går hurtigere. 2. søndag i advent.. du er ikke min dag i år.

3 kommentarer:

  1. Tutteluuuuu ......... du er ikke alene. Bare rolig. Vi er her a llesammen, og du får sikkert hilsener løbende efterhånden som dagen skrider frem :-)
    Men jeg forstår dig faktisk godt. Du har jo været igennem en meget stresset tid, som vel egentlig slet ikke er overstået endnu, nu du har fået de kedelige udbrud ved øjnene, som en dum erindring om generne fra det "gamle" hus. Og så er der det triste vejr, som vist ingen bliver i bedre humør af at se ud på, endsige være i, og oveni det hele har du måske en forestilling, om at ALLE andre mødes til anden søndag i advent? Men ikke mig. Jeg hygger alene her i varmen, ligesom du! Og glæd dig over, at det ikke er dig, der nu får smadret adventssøndagen af dumme tømmermænd. Det er da herligt, at man ikke skal slås med den slags.
    Så op med humøret Henriette, og glæd dig over, at der findes øjendråber og Benadryl ;-)
    Hvornår får du din fine, nye sofa?
    Kramz og god bedring med øjengenerne

    SvarSlet
  2. Har du talt med din læge om du har eksem? Jeg har masser af eksem i vinter halvåret og kan ikke undgå det. Huden ved øjnene hæver og svider - og sådan er det bare! Jeg smører med fugtighedscreme UDEN parfume og en mild hormoncreme og det hjælper. God bedring.

    SvarSlet
  3. Ja her i huset gad vi ikke rigtig stå op i dag...det blæser og regner der ude.....:-(
    Havde håbet på at jeg kunne få julepynten udenfor igen fra laden..men ikke om jeg orket tage regntøj på.;-)
    Heldigvis at vi har denne store grund ud til markene så hundene selv kan lufte sig..ikke fordi de rigtig gider heller.
    Før i tiden holdt vi altid æbleskive / gløgg advent med familie og venner. Alle de traditioner laver vi slet ikke mere.
    Lidt trist for det var så hyggeligt...men jeg tror at sådan er det mange steder. Folk med børn måske?
    Kløe kan man blive "vanvittig" af....hvis det ikke hjælper med øjendråber og Benadryl må du jo til lægen igen.
    Godt der er hverdag igen i morgen, jeg håber på ophold i regnen så jeg kan få pudset vinduer.
    Man kan ikke se ud af dem efter stormen..;-)

    God søndag aften til dig.

    Knus fra Lisbeth

    SvarSlet