20 december 2014

20 december 2014, lørdag og traditioner

 

 

 

IMG_1940

 

Det er rengøringsdag i dag. Jeg MÅ bare tage mig sammen til det, for i morgen kommer Rasmus, og med to i huset stiger mængden af støv, snavs og rod til mængder der stresser mig. Det bedste er at begynde med et friskt hus, og når han så tager retur til Kbh igen, er her knapt så uoverskueligt.

 

Det er min plan for lørdag. Om jeg overholder den er så en anden sag, for den traditionelle vintertræthed er virkelig over mig. Jeg kæmper imod og den ER da heller ikke så voldsom og overvældende, som den har været de foregående år. Jeg er ikke i tvivl om at det skyldes haven. Alle de timer jeg bruger derude gør noget, og giver mig en opsparing åbenbart, men helt udradere vinterens påvirkning kan den alligevel ikke.

 

For lige at markere mig overfor min egen hjerne og kroppen, gik jeg løs på baghaven i går. Det var mildt, uden vind og opholdsvejr midt på dagen. Holger bliver så glad når jeg slutter mig til ham udenfor, så han spurter rundt omkring mig og det er lige før han får evnen til at svæve haha.

 

IMG_1922

Planen her er at få sat alle blokkene sån lidt mere struktureret, og så skal alle mellemrummene fyldes med kompost og jord. Der skal vokse bregner og andet som fylder og giver højde som bagrund til det nye bed i plænen. Stykket bagved og hen til pallehegnet skal pga af den næsten konstante skygge være et lille stykke skovbund. Her skal vokse skyggeplanter, masser af mos, aurikler, krokus og andre løgblomster. Det kunne også være sjovt med et par at de der sjove mammutblad, som kan blive kæmpe enorme. I går blev det dog mest til at skovle jord og tumle træ.

IMG_1920IMG_1921IMG_1924

Plads har jeg mere end rigeligt af, så jeg synes det kunne være sjovt med planter der fylder men som ikke er buske ude i siderne, og den dersens mammutblad faldt jeg over på en rundtur på Albinus hjemmeside.

 

 

Tilbage til jul og traditioner.

 

Min bostøtte ved at jeg har drømt om hjemmebag og duften af jul, så hun kom med småkager til mig inden hun gik på juleferie. Det kan jeg slet ikke beskrive hvad betyder for mig, for når nu jeg ikke selv kan, så er det virkelig dejligt at andre tænker på mig, når de står i dej til halsen :- )

 

IMG_1933

Jeg svor jo højt og helligt på, at jeg IKKE ville gå til angreb på dem før søndag og Rasmus ankomst, meeeennn… jeg har altså smagt på dem. Bare ganske lidt. Chokoladen der også lå i æsken gemmer jeg til i morgen. Jeg lover det. Gør jeg.

IMG_1936

En anden overraskelse fik jeg for et par uger siden, da posten kom med en lille pakke. I den lå der et ophæng med nuser på taget. En eller anden, som ved jeg elsker radiserne, og som jeg ikke ved hvem er, har sendt mig den! Den er så skøn, og bagpå huset står der 1977, så den er fra min barndoms år, men mere ved jeg ikke. På bordet står julekort, som jeg også er virkelig glad for.

 

Alt i alt er det i orden at tradtionerne må vige, for jeg går rundt hver dag og VED at jeg har nogen som tænker på mig, og det endda både i ind og udland. Det er faneme ikke noget at kimse af vel..

IMG_1937

2 kommentarer:

  1. Du har mange læsere, du har søde venner der kommer forbi, gode naboer osv. Der er mange der tænker på dig :)
    Rigtig god rengøringsdag :)

    SvarSlet
  2. Hej Henriette, det var mig, der sendte Nusser, faldt over ham i en genbrugs-webshop og fik dem til at sende ham direkte t dig (o: er selv tilflytter fra København og bor lidt uden for Maribo, men tænkte, at du oprydning i julepynten tiltrods, måtte ha' ham og '77 fulgte jo så altså bare m (o; et sats men godt du ku' li' ham. Godt Nytår herfra.

    SvarSlet