28 november 2015

I sidste sekund, på et hængende hår, og en smule nervepirrende

 

 

 

 

2015-11-20 14.43.12

Det her med det gule hus og fremtiden er gået hen og blevet lige en smule for spændende efter min mening, for i går blev det som sagt slået fast, at “kun” økonomien er det springende punkt. Som om det ikke også er nok.

 

Her til morgen gik det så lige op for mig, at med tre måneders opsigelse, kunne jeg risikere at det efter tirsdag ville være en ventetid helt til marts jeg måtte finde mig i. Som det er nu, er det bare enormt lang tid at gå med rotter i væggene og våde gulve. Og vanvittige eksistenser..

 

 

 

2015-11-26 09.01.24

Nu sidder jeg så her. Det har været en lørdag, som absolut er begyndt på en måde jeg ikke er tilfreds med, og til orientering har jeg en brugt killing til salg, om nogen skulle have lyst. Herman er bare SÅÅÅÅ rastløs i regnvejr, så de første mange timer er dybest set gået med, at forhindre ham i at bide i alle ledningerne, at hænge i alt hvad kløerne kan hænge i, at splitte så meget som muligt ad, at lyde som om han er ved at dø af sult, at klatre på kanten af alle overflader, at skubbe til blade og garnlager og og og.. HOLD nu op jeg er helt forpustet. Alligevel nænner jeg ikke at forvise ham til den silende regn udenfor, hvor det også blæser koldt. Nu, endelig har han overgivet sig, og der er ro på både ham og naturligvis Holger stoneface. Samtidigt med mine anstrengelser udi opdragelse, fik jeg et tilbud fra uventet kant, så

2015-11-28 11.11.32

 

 

JEG ER REDDET.

 

H U R R A A A A A A A

 

 

Min lettelse kan ikke beskrives, og glemte følelser af lykke, håb og tro ruller gennem hele mit småslidte system. Tænk sig, jeg har fået muligheden for at betale indskuddet, som er nødvendigt, OG at skrive en opsigelse lige meddetvuns. Der blev hjulpet fra en uventet kant, så jeg når det ovenikøbet inden første december gør jeg. Hvor hulen skal jeg så aflevere den henne forresten? Nå, det må jeg se om jeg kan finde ud af, faktum er at jeg kan komme væk herfra. Uden overdreven hast og i ro og orden. Arhmen jeg ved slet ikke helt, hvordan jeg skal opføre mig eller, hvor jeg skal gøre af mig selv lige nu. Alt det praktiske får jeg hjælp til på mandag af Annelise, så det vil jeg ikke spekulere over nu. Eneste jeg vil er at splatte helt ud med tv, knitrende ild, kaffe og strik. Ikke mere spænding til mig. TAK. Jeg er helt færdig faktisk.

 

2015-11-28 09.19.30-12015-11-28 09.20.20

16 kommentarer:

  1. Hvor er det fantastisk Henriette! Kæmpe stort tillykke!!!

    SvarSlet
  2. Tillykke, dejligt at læse

    SvarSlet
  3. åh, hvor er det dejligt, rigtig meget til lykke! du om nogen har fortjent at det nu går lidt din vej.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Tillykke Henriette!! Fantastisk!! Det bliver SÅ godt!

    SvarSlet
  5. Jeg forstår ikke, hvordan man kan have forpligtelser til en udlejer, der er forsvundet???

    Når det er sagt, så ved jeg Ho godt, at du skal have din ryg fri.

    TILLYKKE det glæder mig rigtig meget på dine vegne. ������

    SvarSlet
  6. Jeg er så glad på dine vegne Henriette! 😊
    Det kan kun blive godt.

    SvarSlet
  7. Tillykke, hvor er det skønt. Med en udlejer der ikke ordner de fejl og mangler der er , kan da ikke kræve tre mdr. Opsigelse? Jeg tænker på dine planter der er dækket af halm, skal du ikke grave lidt op en gang i mellem, så du får dem med?
    Held og Lykke med det hele.

    SvarSlet
  8. måske kunne du få lov til at begynde at flytte ting og sager fra haven, du ikke har brug for i vintermånederne, allerede nu, det ville gøre det mndre hektisk senere med mere tid til andet.

    SvarSlet
  9. Jubii! Fedt! Hvor er det godt for dig. I kan evt. ringe til LLO på mandag og høre hvordan du forholder dig til opsigelse når nu udlejer ikke er til at komme i kontakt med.
    Hav nu en fantastisk weekend :)

    SvarSlet
  10. Stort tillykke :) Det har du ærligt fortjent :)

    SvarSlet
  11. Dejligt. Tillykke :)

    Det varmer at høre.

    SvarSlet
  12. Miraklernes Tid er ikke forbi!
    Tillykke, Tillykke! Det er bare så godt for dig. :)

    SvarSlet
  13. Tak tak allesammen, jeg er også rigtig glad over at det lykkedes :-)

    SvarSlet
  14. Hvor er det bare fedt... Er så glad på dine vegne..

    Kæmpe kram herfra <3

    SvarSlet